W czwartek, 23 listopada, spółka GB Aircraft dostarczyła Lotniczej Akademii Wojskowej (LAW) w Dęblinie nowy śmigłowiec Robinson R44 Raven II o znakach SP-ROM. To już drugi śmigłowiec tego typu dostarczony przez GB Aircraft do Akademickiego Centrum Szkolenia Lotniczego (ACSL) LAW, dzięki czemu flota ośrodka powiększyła się do pięciu śmigłowców Robinson R44 Raven II.
Śmigłowiec jest wyposażony m.in. w glass cockpit spółki Garmin, klimatyzację i autopilota, a będzie wykorzystywany do lotów szkolnych do licencji PPL(H) i budowania nalotu, zarówno do wykonywania lotów z widocznością w dzień (VFR Day), jak i w nocy (VFR Night).
Postępowanie przetargowe, prowadzone procedurą otwartą, w sprawie dostawy śmigłowca o napędzie tłokowym do szkolenia pilotów ogłoszono 14 lutego br. Z kolei 26 maja br. LAW poinformowała o podpisaniu umowy o wartości 3 675 000 EUR netto z GB Aircraft jako jedynym oferentem na dostawę omawianego wiropłata – umowę sygnowano 14 kwietnia (Kolejny Robinson R44 Raven II do Lotniczej Akademii Wojskowej).
Wcześniej, 19 kwietnia br. spółka GB Aircraft informowała, że dostarczyła do LAW nowy samolot do wykonywania zaawansowanej akrobacji lotniczej Extra NG o nr rejestracyjnym SP-GKC (Nowy Extra NG dla Lotniczej Akademii Wojskowej).
Pozy wyżej wymienionymi, katedra akrobacji lotniczej LAW obecnie dysponuje dwoma samolotami Zlín Z-242 L, przeznaczonymi do szkolenia podstawowego akrobacji oraz Zlín Z-526 F do szkolenia średniej akrobacji. Ponadto, podchorążowie Akademickiego Centrum Szkolenia Lotniczego (ACSL) LAW mają do dyspozycji także śmigłowce Guimbal Cabri G2 oraz samoloty szkolno-treningowe Diamond DA20 C1, Diamond DA40NG, Diamond DA42 VI i Zlín Z-143 LS.
GB Aircraft jest przedstawicielem wiodących marek producentów samolotów i śmigłowców w Polsce, w ciągu 15 lat działalności spółka dostarczyła klientom prawie 50 nowych samolotów, motoszybowców i śmigłowców takich producentów jak Cessna, Cruiser Aircraft, Stemme i Robinson.
30 listopada 2020 spółka z Warszawy dostarczyła do LAW nowy symulator lotu klasy FNTP II dla samolotów Diamond DA-40NG/DA-42 o nazwie AL4X-5, wyprodukowany przez francuską spółkę ALSIM (Symulator ALSIM AL4X-5 w Dęblinie). Kolejne dwa symulatory dla LAW dostarczono w tym roku: 2 października br. również FNTP II dla Diamond DA-40NG/DA-42, natomiast 15 listopada br. trzymodułowe urządzenie symulacji lotu do szkolenia sprawdzającego (selekcji) ALSIM ALX klasy FNTP II MCC, certyfikowane zgodnie z przepisami FSTD (A) EASA.
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.