Przejdź do serwisu tematycznego

Eurosatory 2022: Arquus, Thales i NTGS prezentują moździerz Sherpa A2M

Arquus, Thales i NTGS oficjalnie zaprezentowały nowy wóz Sherpa A2M (Advanced Mobile Mortar), co miało miejsce podczas ceremonii zorganizowanej na stoisku Arquus na paryskich targach Eurosatory 2022.

14 czerwca 2022 r. Arquus, Thales i NTGS oficjalnie zaprezentowały nowy pojazd Sherpa A2M (Advanced Mobile Mortar). Sherpa A2M ma być adekwatną odpowiedzią na wyzwania taktyczne, które są napotykane i tworzone przez artylerię podczas wojny o wysokiej intensywności: mobilność, ochrona, bliskie wsparcie wojsk lądowych oraz możliwość prowadzenia ognia kontrbateryjnego, a wszystko to za ułamek ceny działa samobieżnego.

Arquus, Thales i NTGS oficjalnie zaprezentowały nowy wóz Sherpa A2M (Advanced Mobile Mortar), co miało miejsce podczas ceremonii zorganizowanej na stoisku Arquus na paryskich targach Eurosatory 2022

Współpraca Arquus, NTGS i Thalesa pozwoliła na stworzenie prawdziwie kompletnego rozwiązania, zapewniającego unikatowe możliwości realizowania pośredniego wsparcia ogniowego, w celu wsparcia piechoty, pododdziałów innych rodzajów sił zbrojnych, w tym sił specjalnych, a także samodzielnych jednostek artylerii, wymagających wysokiego poziomu mobilności oraz ochrony.

Sherpa A2M łączy doskonałą mobilność Sherpa Light, sprawdzonego Derployable Mortar System firmy NTGS i gwintowanej lufy moździerzowej 120 mm firmy Thales w jedno w pełni zintegrowane nowe rozwiązanie.

Dzięki udziałowi firmy Thales, pojazd może wykorzystywać amunicję gwintowaną 120 mm, a w przyszłości amunicję moździerzową naprowadzaną laserowo. Gwintowana lufa moździerzowa jest trzykrotnie bardziej precyzyjna niż moździerz gładkolufowy. Dzięki szybkostrzelności i celności może osiągnąć podobne efekty taktyczno-operacyjne przy znacznie mniejszej liczbie strzałów – z przeprowadzonych testów wynika, że do obezwładnienia celu potrzeba około cztery razy mniej granatów niż w przypadku moździerza gładkolufowego.

Firma NTGS podzieliła się swoimi kompetencjami w zakresie systemów globalnych dzięki systemowi kierowania ogniem umieszczonemu z tyłu pojazdu. System analizuje i transmituje informacje o celach, także potencjalnych, co stanowi czynnik znacznej przewagi podczas działań bojowych. Dzięki doświadczeniu konstruktorów z NTGS moździerz Sherpa A2M gwarantuję zupełną kontrolę prowadzenia ognia we wszystkich fazach misji i jest już sprawdzony w praktyce. Moździerze i lufy firm NTGS raz Thales są wykorzystywane zarówno przez NATO, jak i przez siły zbrojne na całym świecie.

Zdjęcia: Arquus

Sherpa Light to wielozadaniowy, opancerzony pojazd 4×4, zaprojektowany przez firmę Arquus z myślą o szerokiej gamie wersji i wariantów specjalistycznych oraz zastosowaniu do wszystkich potrzeb i rodzajów misji, skonstruowany wokół jednej, sprawdzonej już platformie, co zapewnia jednorodność sprzętową i ułatwia eksploatację. Jest to nowoczesny, dojrzały pojazd nowej generacji, który powstał na bazie wieloletnich doświadczeń przemysłu, działań na polu walki i praktycznej eksploatacji. Jest chroniony przed zagrożeniami balistycznymi, minowymi i improwizowanymi ładunkami wybuchowymi, charakteryzując się certyfikatem STANAG 4569, co zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa dla załogi wewnątrz wozu.

Sherpa A2M może przewozić 40 granatów do 120 mm moździerza w komorach umieszczonych z tyłu wozu. Przewidziana została też możliwość przewożenia dodatkowej amunicji w kabinie, w zależności od wymagań użytkownika. Moździerz charakteryzuje się zasięgiem do 8,2 km w przypadku standardowej amunicji gwintowanej oraz nawet do 13 km przy strzelaniu granatami wspomaganymi rakietowo, co pozwala prowadzić ogień w trybie Shoot & Scoot.

Połączenie wiedzy eksperckiej wszystkich trzech firm zaowocowało najwyższym poziomem efektywności każdej z funkcji wozu Sherpa A2M: ochrona, mobilność taktyczna, wytrzymałość, doskonała siła ognia i celność, a także łatwe rozmieszczanie poszczególnych systemów w polu oraz intuicyjne kierowanie ogniem.

Materiał prasowy

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

X