Przejdź do serwisu tematycznego

Dostawa silnika do rządowego samolotu Gulfstream G550 unieważniona

Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej unieważnił przetarg na dostawę fabrycznie nowego silnika turboodrzutowego dwuprzepływowego do rządowego samolotu Gulfstream G550.

We wtorek, 8 października 2024, Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej (3. RBLog.) opublikował informację z unieważnienia postępowania przetargowego na dostawę fabrycznie nowego silnika turboodrzutowego dwuprzepływowego do samolotu Gulfstream G550, przeznaczonego do przewozu osób VIP. Przetarg był prowadzony od 9 września br.

Zdjęcie: Anna Żuchowska, 1. BLTr

Termin składania ofert minął 8 października, a jedynym kryterium wyboru oferty była cena (100%). Zgodnie z opublikowaną informacją zamawiającego postępowanie zostało unieważnione, ponieważ nie złożono żadnej oferty.

Przedmiotem zamówienia była dostawa 1 sztuki fabrycznie nowego, pochodzącego z produkcji roku 2024 silnika lotniczego BR700-710C4-11 stosowanego w użytkowanych w Siłach Zbrojnych RP samolotach G550. Silnik miał być w I kategorii z bieżącej produkcji, sprawny i nieużywany, posiadający pełen resurs techniczny. Dostawa miała zostać zrealizowana do 30 listopada br.

Samoloty dyspozycyjne G550

31 sierpnia 2016 Ministerstwo Obrony Narodowej informowało o planach zakupu pięciu samolotów klasy VIP (dwóch małych i trzech średnich) za łącznie 1,7 mld zł. 14 października wpłynęły dwie oferty na małe samoloty: Falcon 7X od Dassault Aviation i G550 od Gulfstream Aerospace Corporation. 21 października ogłoszono zwycięstwo oferty amerykańskiej. Umowę o wartości 440 566 300,80 zł podpisano 14 listopada.

6 stycznia 2017 w zakładach Gulfstreama w Savannah w stanie Georgia, zaprezentowano oba samoloty przeznaczone dla Polski. Przylot samolotów nastąpił 21 czerwca (Książę Józef Poniatowski) i 29 lipca (Generał Kazimierz Pułaski). Pierwszy lot operacyjny, do Paryża, został wykonany 20 listopada przez Pułaskiego.

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

X