We wtorek, 8 października 2024, Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej (3. RBLog.) opublikował informację z unieważnienia postępowania przetargowego na dostawę fabrycznie nowego silnika turboodrzutowego dwuprzepływowego do samolotu Gulfstream G550, przeznaczonego do przewozu osób VIP. Przetarg był prowadzony od 9 września br.
Zdjęcie: Anna Żuchowska, 1. BLTr
Termin składania ofert minął 8 października, a jedynym kryterium wyboru oferty była cena (100%). Zgodnie z opublikowaną informacją zamawiającego postępowanie zostało unieważnione, ponieważ nie złożono żadnej oferty.
Przedmiotem zamówienia była dostawa 1 sztuki fabrycznie nowego, pochodzącego z produkcji roku 2024 silnika lotniczego BR700-710C4-11 stosowanego w użytkowanych w Siłach Zbrojnych RP samolotach G550. Silnik miał być w I kategorii z bieżącej produkcji, sprawny i nieużywany, posiadający pełen resurs techniczny. Dostawa miała zostać zrealizowana do 30 listopada br.
31 sierpnia 2016 Ministerstwo Obrony Narodowej informowało o planach zakupu pięciu samolotów klasy VIP (dwóch małych i trzech średnich) za łącznie 1,7 mld zł. 14 października wpłynęły dwie oferty na małe samoloty: Falcon 7X od Dassault Aviation i G550 od Gulfstream Aerospace Corporation. 21 października ogłoszono zwycięstwo oferty amerykańskiej. Umowę o wartości 440 566 300,80 zł podpisano 14 listopada.
6 stycznia 2017 w zakładach Gulfstreama w Savannah w stanie Georgia, zaprezentowano oba samoloty przeznaczone dla Polski. Przylot samolotów nastąpił 21 czerwca (Książę Józef Poniatowski) i 29 lipca (Generał Kazimierz Pułaski). Pierwszy lot operacyjny, do Paryża, został wykonany 20 listopada przez Pułaskiego.