Przejdź do serwisu tematycznego

Dostawa silnika do rządowego samolotu Gulfstream G550

Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej uruchomił przetarg na dostawę fabrycznie nowego silnika turboodrzutowego dwuprzepływowego do rządowego samolotu Gulfstream G550.

W poniedziałek, 9 września 2024, Wydział Techniki Lotniczej 3. Regionalnej Bazy Logistycznej opublikował informację z uruchomienia postępowania przetargowego na dostawę fabrycznie nowego silnika turboodrzutowego dwuprzepływowego do samolotu Gulfstream G550, przeznaczonego do przewozu osób VIP.

Silnik BR700-710 / Zdjęcie: Rolls-Royce

Termin składania ofert minie 8 października 2024 o godz. 8.00. Jedynym kryterium wyboru oferty będzie cena (100%).

Przedmiotem zamówienia jest dostawa 1 sztuki fabrycznie nowego, pochodzącego z produkcji roku 2024 silnika lotniczego BR700-710C4-11 stosowanego w użytkowanych w Siłach Zbrojnych RP samolotach G550. Silnik powinien być w I kategorii z bieżącej produkcji, sprawny i nieużywany, posiadający pełen resurs techniczny.

Silnik musi spełniać wymagania określone w następującej dokumentacji:

  • w zatwierdzonym przez Głównego Inżyniera Lotnictwa Wojskowego Programie Obsług Technicznych „G550 Maitanace Program”,
  • dokumentacji statku powietrznego Aircraft Maintenance Manual w części dotyczącej silnika Chapter 71-00-00 Powerplant.

Wszystkie wyroby kompletujące silnik muszą posiadać pełny resurs międzynaprawczy i pełny resurs techniczny. Silnik musi być dostarczony w skrzyni transportowej lub stanowisku transportowym umożliwiającym jego transport i przenoszenie. Silnik musi być zakonserwowany zgodnie z dokumentacją, a wraz z silnikiem wykonawca dostarczy certyfikat typu silnika będącego przedmiotem umowy, wystawionego przez przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego EASA (European Union Aviation Safety Agency).

Dostarczony przedmiot zamówienia winien zostać odpowiednio zabezpieczony przed utratą jego jakichkolwiek walorów użytkowych (zakonserwowany zgodnie z dokumentacją silnika). Przedmiot zamówienia podlegał będzie odbiorowi jakościowemu przez Rejonowe Przedstawicielstwo Wojskowe w zakresie i na zasadach opisanych w § 7 Projektowanych postanowień umowy stanowiących załącznik nr 1 do SWZ. System zarządzania jakością Wykonawcy winien spełniać wymagania zawarte w PN-EN ISO 9001:2015. Do niniejszego przedmiotu zamówienia mają zastosowanie wymagania zawarte w AQAP 2110 wyd. D wersja 1.

Wykonawca udzieli gwarancji na przedmiot zamówienia na okres 6 lat lub 3500 godz. pracy (w zależności co upłynie pierwsze) licząc od daty podpisania protokołu przyjęcia – przekazania.

Zdjęcie: Anna Żuchowska, 1. BLTr

Samoloty dyspozycyjne G550

31 sierpnia 2016 Ministerstwo Obrony Narodowej informowało o planach zakupu pięciu samolotów klasy VIP (dwóch małych i trzech średnich) za łącznie 1,7 mld zł. 14 października wpłynęły dwie oferty na małe samoloty: Falcon 7X od Dassault Aviation i G550 od Gulfstream Aerospace Corporation. 21 października ogłoszono zwycięstwo oferty amerykańskiej. Umowę o wartości 440 566 300,80 zł podpisano 14 listopada.

6 stycznia 2017 w zakładach Gulfstreama w Savannah w stanie Georgia, zaprezentowano oba samoloty przeznaczone dla Polski. Przylot samolotów nastąpił 21 czerwca (Książę Józef Poniatowski) i 29 lipca (Generał Kazimierz Pułaski). Pierwszy lot operacyjny, do Paryża, został wykonany 20 listopada przez Pułaskiego.

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

X