11 września Inspektorat Uzbrojenia Ministerstwa Obrony Narodowej (IU MON) poinformował o rozstrzygnięciu postępowanie przetargowego na dostawę 175 wielonoszowych samochodów sanitarnych z napędem 4×4 z opcją na 202 kolejne. Zwyciężyła oferta spółki Demarko ze Świętochłowic o wartości 166 014 319 zł brutto. Termin realizacji zamówienia minie 10 listopada 2022. Elementem umowy będzie też szkolenie, dokumentacja techniczna i świadczenie usług napraw i obsług (Polskie naczepy do Patriotów, 2020-05-17).
Spółka Demarko dostarczy następców sanitarnych Iveco 40E12WM 4×4, SCAM SM T-50 4×4 i nabywanych od 2008 Iveco 40E13WM 4×4 / Zdjęcie: Remigiusz Wilk
Przed rozpoczęciem postępowania przeprowadzono dialog techniczny, ogłoszony 23 października 2017. Postępowanie było prowadzone procedurą ograniczoną od 31 maja 2019. Termin składania ofert minął 31 lipca 2019 (po zmienionej dacie z 12 lipca) (Sanitarki dla WP, 2019-06-04).
Otwarcie wstępnych ofert nastąpiło 6 września. IU MON otrzymał trzynaście zgłoszeń od spółek Germaz, Zeszuta, Concept, AM General, AMZ-Kutno, Demarko, oraz konsorcjów: Glomex MS Polska wraz z Glomex MS, Huta Stalowa Wola wraz z Autosan i Tatra Export, Autobox Innovations wraz z CTC, Ratownik-Ambulanse wraz z Auto-Form i wspólnik oraz Paramedica Polska, Janusz Kania Agregaty Pex-Pool Plus wraz z Hibneryt, Rosomak wraz z Oshkosh Defence oraz Rosomak wraz z Auto Special, Oddział Sobiesław Zasada Warszawa.
20 lipca 2020, spośród powyższych, do etapu składania ostatecznych ofert zaproszono trzech finalistów. Demarko złożyło ofertę o wartości 166 014 319 zł brutto, Janusz Kania Agregaty Pex-Pool Plus wraz z Hibneryt ofertę o wartości 174 537 123 zł brutto oraz AMZ-Kutno ofertę o wartości 168 836 565 zł brutto. Budżet zamówienia wynosił 157 910 000 zł brutto, więc wszystkie oferty przekroczyły kwotę maksymalną. Mimo to, zdecydowano o zwiększeniu finansowania i wyborzepropozycjinajtańszej, która uzyskała 100 pkt, w tym 85 pkt za cenę, 10 pkt za układ napędowy i 5 pkt za moc silnika. Konkurencyjne oferty otrzymały, odpowiednio, 95,85 pkt i 98,58 pkt.
Opis
Okres eksploatacji wielonoszowych samochodów sanitarnych musi wynosić 20 lat przy minimalnym przebiegu 200 tysięcy km. Powinny składać się z podwozia samochodu o układzie napędowym 4×4 (stałym lub dołączanym) i dwóch przedziałów: kierowcy oraz medycznego do transportu poszkodowanych (długość 3200 mm, szerokość 2000 mm, wysokość 1800 mm). Sanitarka powinna mieć możliwość przewożenia dwóch ratowników oraz przynajmniej czterech poszkodowanych w pozycji siedzących lub trzech w pozycji siedzącej i dwóch w leżącej.
Samochód sanitarny wielonoszowy wraz z zabudową specjalistyczną oraz wyposażeniem medycznym powinien posiadać rezerwę masy (ładowność) minimum 1300 kg w stosunku do dopuszczalnej masy całkowitej (DMC). Całkowita wysokość pojazdu z zabudową specjalną powinna wynosić maksymalnie 3000 mm nie wliczając anten elastycznych. Wozy powinny być napędzane silnikami o minimalnej mocy 125 kW i być zasilane paliwem F-54 lub F-34.
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.