25 września warszawska 2. Regionalna Baza Logistyczna poinformowała o unieważnieniu postępowania na dostawy 610 samochodów ciężarowo-osobowych ogólnego przeznaczenia. Dostawy 485 pojazdów w ramach zamówienia podstawowego i 125 w ramach opcji miały być zrealizowane w latach 2019-2022.
Siły Zbrojne RP korzystają z 2,5 tys. samochodów terenowych Honker, w odmianach Tarpan Honker, Honker 2324, Honker 2000 i Honker 2000 2N, a także specjalistycznych Honker Skorpion-3, ZWD-3, WD-2001 czy ZWD-99bat. Próby ich zastąpienia trwają już od czterech lat, początkowo podejmował je Inspektorat Uzbrojenia MON, teraz przerzucono to na 2. Bazę Logistyczną / Zdjęcie: Ministerstwo Obrony Narodowej
Jak opisywano w MILMAG, przyczyną unieważnienia było przekroczenie przez cenę najkorzystniejszej oferty kwoty zarezerwowanej w budżecie na zakup pojazdów (Trzy oferty na terenówki, 2019-08-05). Co więcej, w decyzji o unieważnieniu poinformowano także o odrzuceniu jednej z ofert – konsorcjum polsko-czeskiego spółek Glomex MS Polska i Glomex MS ponieważ nie spełniała specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Unieważnione postępowanie było czwartą już próbą zakupu następców samochodów terenowych Honker, pierwotnie realizowaną pod kryptonimem Mustang. Trzy pierwsze nieudane postępowania były ogłoszone przez Inspektorat Uzbrojenia Ministerstwa Obrony Narodowej w lipcu 2015, w lipcu 2017, i w sierpniu 2018). Powody niemal za każdym razem są identyczne – już trzykrotnie wynikało to z przekroczenia budżetu przeznaczonego na zakup. Świadczy to o kiepskich wynikach badania rynku, pomimo dwuletniej fazy analityczno-koncepcyjnej (Mustang po raz trzeci, 2018-08-17; Kolejne podejście do Mustanga, 2018-05-27; Niepewne losy Mustanga, 2017-06-06).
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.