W poniedziałek, 4 października 2024, 4. Regionalna Baza Logistyczna z Wrocławia (4. RBLog.) opublikowała informację z rozstrzygnięcia postępowania przetargowego na dostawę szyb pancernych, kuloodpornych podgrzewanych z ramami do pojazdów minoodpornych M1240A1 M-ATV (MRAP-All Terrain Vehicle).
Zdjęcia: 1. Pomorska Brygada Logistyczna via X
Postępowanie przetargowe procedurą przyspieszoną w tej sprawie opublikowano 29 sierpnia 2024 (zmienione z 26 sierpnia). Jak czytamy w uzasadnieniu, procedurę przyspieszoną wybrano w związku z procesem wprowadzania na wyposażenie Sił Zbrojnych RP samochodów opancerzonych M-ATV, ich usprawnienia i dostosowania pojazdów do przepisów ruchu drogowego obowiązującego w Polsce i na terenie UE.
Termin składania ofert minął 5 września o godz. 9.00, a termin realizacji zamówienia minie 30 listopada br. Jedynym kryterium wyboru oferty była cena (100%). Przedmiot zamówienia trafi do Składu Nowogród Bobrzański 4. RBLog.
16 października wybrano ofertę spółki SVOS, spol. s.r.o. z Pragi w Republice Czeskiej, którą wyceniono na 17 344 500,60 zł. Stosowną umowę zawarto 30 października.
Przypomnijmy, że 12 lipca br. 1. Pomorska Brygada Logistyczna informowała o odbiorze partii kilkudziesięciu egzemplarzy M1240A1 M-ATV, celem dostosowania ich do wymogów Wojska Polskiego i misji poza granicami kraju.
Pojazdy zostały zamówione 31 lipca 2023 na podstawie umowy procedurą EDA (Excess Defense Articles), a w jej następstwie, w październiku, w ramach Joint Visual Inspection (JVI), dokonano wyboru 79 egzemplarzy. Dostawa wszystkich egzemplarzy została zrealizowana 6 stycznia br.
Do tej pory, Wojska Specjalne użytkowały 45 pojazdów tego typu, które są na wyposażeniu Jednostki Wojskowej Agat (39) i Jednostki Wojskowej Komandosów (6). Używane pojazdy zostały bezpłatnie przekazane przez Departament Obrony USA w lutym 2015 na podstawie umowy procedurą EDA zapoczątkowaną w 2014. Do Wojsk Specjalnych trafiły wiosną 2016. Co ciekawe, Jednostka Wojskowa Nil, która jako zamawiający odpowiada za serwis pojazdów (w spółce Rosomak, która ma partnerstwo z Oshkosh Defense), prowadziła postępowanie na modyfikacje tych wozów, lecz 13 czerwca br. zostało unieważnione z powodu odrzucenia wstępnej oferty.
Pojazd posadowiono na zmodyfikowanym podwoziu ciężarówki MTVR. Do jego opracowania posłużyły wcześniejsze doświadczenia z Iraku i Afganistanu, gdzie używano pojazdów minoodpornych, głównie Cougar i MaxxPro. Te pierwsze również trafiły na wyposażenie Wojska Polskiego.
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.