W maju Małopolski Urząd Wojewódzki opublikował ogłoszenie o zamówieniu procedurą otwartą na dostawę ambulansu pirotechnicznego dla Straży Granicznej (SG) do lotniczego przejścia granicznego Kraków-Balice na Międzynarodowym Porcie Lotniczym im. Jana Pawła II (Wyposażenie pirotechniczne dla śląskich pograniczników, 2020-04-10).

Ambulans pirotechniczny trafi na wyposażenie Placówki Straży Granicznej w Krakowie-Balicach, wchodzącej od 1 września 2016 w skład Karpackiego Oddziału Straży Granicznej / Zdjęcie: Straż Graniczna

Ambulans pirotechniczny trafi na wyposażenie Placówki Straży Granicznej w Krakowie-Balicach, wchodzącej od 1 września 2016 w skład Karpackiego Oddziału Straży Granicznej / Zdjęcie: Straż Graniczna

Termin składania wniosków minie 17 czerwca o godz. 11.30. Kryteriami wyboru ofert będą cena (60%), gwarancja (20%) i funkcjonalność rozwiązań technicznych (20%). Zamawiający oczekuje, że termin obowiązywania zamówienia minie 15 grudnia 2020 (PIAP Patrol gotowy do debiutu, 2020-05-18).

Zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ), przedmiotem zamówienia jest samochód z nadwoziem typu bus z wysokim dachem z kabiną trzyosobową i podwójnymi siedzeniami pasażera. Wymogiem są drzwi przesuwne w kabinie oraz dwuskrzydłowe drzwi tylne. Na dachu musi zostać umieszczona niskoprofilowa lampa LED z napisem STRAŻ GRANICZNA wraz ze światłami ostrzegawczymi i urządzeniem rozgłoszeniowo-alarmowym. Samochód ma być w kolorze srebrny metalik i jasno zielonym pasem z napisem STRAŻ GRANICZNA wokół nadwozia.

Pojazd ma być przystosowany do przewozu osób wraz z wyposażeniem pirotechnicznym, m.in. robotem pirotechnicznym i kombinezonów antywybuchowych. Ambulans ma także mieć możliwość holowania zestawu wywożącego urządzenia niebezpieczne np. w postaci beczki pirotechnicznej o masie 3500 kg. Wymogiem jest napęd na dwie osie (4×4) w celu podniesienia mobilności w trudnym terenie, co umożliwi dostęp do każdego miejsca neutralizacji zagrożenia. Ma również spełniać rolę w pełni wyposażonej bazy do kierowania i podejmowania działań minersko-pirotechnicznych.

Ma być wyposażony w 6-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności skokowej minimum 2900 cm3 i mocy co najmniej 140 kW (190 KM) i momencie obrotowym minimum 400 Nm z automatyczną skrzynią biegów. Dopuszczalna masa całkowita ambulansu ma nie przekraczać 5000 kg, a rozstaw osi nie mniejszy niż 4300 mm. Długość nadwozia określono na co najmniej 6900 mm, a wysokość 2700 mm.

Przestrzeń ładunkowa po wykonaniu zabudowy ma wynosić co najmniej 1750 mm szerokości, 4300 mm długości i 1900 mm wysokości. Co istotne, ma być dostosowana do przewozu dużego robota pirotechnicznego klasy PIAP IBIS o masie 300 kg.

Zamawiający wymaga co najmniej dwuletniej gwarancji (bez limitu przejechanego dystansu), samochód ma być fabrycznie nowy, wyprodukowany w 2020, z możliwością bezpłatnej okresowej obsługi technicznej w tym czasie co 20 tys. km lub raz w roku.