10 stycznia Scramble Magazine poinformował, że z końcem 2019 roku rząd luksemburski wspólnie z Niderlandami zakończył negocjacje warunków zakupu dwóch samolotów tankująco-transportowych Airbus A330-200 MRTT (Multinational Multi-Role Tanker Transport). Samoloty, które otrzymają oznaczenie KC-30M będą częścią wspólnej floty NATO w ramach MMF (Multinational Multi-Role Tanker Transport Fleet), liczącej 9 maszyn i będą stacjonować w niderlandzkiej bazie lotniczej Eindhoven.
 Budowa pierwszego natowskiego seryjnego samolotu KC-30M (A330 MRTT), oznaczonego MMF-1 o nr seryjnym T-054 została sfinansowana przez Niderlandy. Samolot zostanie odebrany w czerwcu 2020. KC-30M będą wyposażone w system samoobrony Elbit Systems J-MUSIC (MUlti-Spectral Infrared Countermeasure), chroniący przed pociskami przeciwlotniczymi naprowadzanymi na podczerwień / Zdjęcie: Airbus Space and Defence

Budowa pierwszego natowskiego seryjnego samolotu KC-30M (A330 MRTT), oznaczonego MMF-1 o nr seryjnym T-054 została sfinansowana przez Niderlandy. Samolot zostanie odebrany w czerwcu 2020. KC-30M będą wyposażone w system samoobrony Elbit Systems J-MUSIC (MUlti-Spectral Infrared Countermeasure), chroniący przed pociskami przeciwlotniczymi naprowadzanymi na podczerwień / Zdjęcie: Airbus Space and Defence

Luksemburg podpisał umowę na mocy której ma mu przysługiwać 200 godzin nalotu, ale zamierza ją zwiększyć do 1200 godzin. Obecnie Luksemburg jest państwem NATO o najniższych nakładach na siły zbrojne, ale stopniowo zwiększa swój wkład do kolektywnej obrony, współfinansując programy dotyczące powietrznych tankowców i samolotów transportowych (Airbus A400M Atlas został zamówiony wspólnie z Belgią, gdzie będzie stacjonował).

Natowskie KC-30M będą stacjonować w bazie lotniczej Eindhoven i podlegać Europejskemu Dowództwu Lotnictwa Transportowego EATC (European Air Transport Command). Będą wykorzystywane w razie potrzeby zgodnie z liczbą godzin, jakie przysługują każdemu z państw. Program MMF obejmuje obecnie sześć krajów: Niderlandy (2000 godzin nalotu), Luksemburg (200 godzin nalotu), Niemcy (5500 godzin nalotu), Belgia (1000 godzin nalotu), Norwegia (100 godzin nalotu) i Czechy (100 godzin nalotu) (Czechy w programie NATO MMF, 2019-10-26).

Wojska lotnicze luksemburskiej armii (Lëtzebuerger Arméi) są obecnie użytkownikiem pojedynczego śmigłowca wielozadaniowego Airbus H145M, który został odebrany 15 listopada 2019. W najbliższym czasie oczekiwane są dostawy drugiego wiropłatu. Co ciekawe, pomimo iż Luksemburg nie jest formalnie użytkownikiem żadnego z 14 natowskich samolotów wczesnego ostrzegania i dozoru przestrzeni powietrznej E-3A Sentry, to na wszystkich widnieje znak Lëtzebuerger Arméi przedstawiający lwa z herbu Wielkiego Księstwa (Luksemburg odbiera H145M, 2019-11-15; NATO modernizuje AWACS, 2019-11-28).

Luksemburg był jednym z dziesięciu państw członkowskich Europejskiej Agencji Obrony (European Defence Agency, EDA), które podpisały list intencyjny w sprawie wspólnego zakupu samolotów tankujących w listopadzie 2012. Następnie, 28 lipca 2016 dołączył formalnie wraz z Holandią do nowo utworzonego konsorcjum NATO MMF. Zamawiającym samoloty jest Agencja Wsparcia i Zamówień NATO (NATO Support and Procurement Agency, NSPA) poprzez organizację OCCAR (Organisation for Joint Armament Cooperation).