30 marca br. niemiecka grupa Rheinmetall AG podpisała umowę o wartości kilkuset milionów euro z ministerstwem obrony Węgier na dostawę dużego pakietu amunicji do bojowych wozów piechoty, czołgów, artylerii lufowej i systemów wabi dymnych. Dostawa rozpocznie się w 2023 roku i ma się zakończyć do 2031 roku. Większość amunicji będzie produkowana na Węgrzech.
Ministerstwo obrony Węgier podpisało umowę z niemiecką grupą Rheinmetall AG na dostawę dużego pakietu amunicji o wartości kilkuset milionów euro / Zdjęcie: Rheinmetall AG
Pakiet zawiera trzy warianty amunicji średniokalibrowej 30 mm x 173, czołgowej 120 mm x 570 oraz pociski artyleryjskie 155 mm, w tym ładunki miotające i zapalniki. Zamawiane są również granaty dymne kalibrów 40 mm i 76 mm do systemów maskujących ROSY i Maske 76 oraz amunicja małokalibrowa 12,7 mm x 99 NATO i 7,62 mm x 51 NATO (Rheinmetall dostarczy granaty dymne do Szwajcarii).
Zakup tej szerokiej gamy amunicji stanowi kolejny ważny krok Węgier – państwa członkowskiego zarówno NATO, jak i UE – w modernizacji swoich sił zbrojnych. Nowa amunicja zwiększy również interoperacyjność z siłami zbrojnymi krajów partnerskich Węgier.
Jesteśmy niezmiernie zaszczyceni, że Węgry po raz kolejny powierzyły nam zadanie modernizacji swojej armii – zadeklarował dyrektor generalny grupy Rheinmetall AG Armin Papperger. Cieszymy się, że możemy współpracować z naszymi węgierskimi przyjaciółmi w ramach rozwoju kolejnego kluczowego potencjału wojskowego.
Zawarte właśnie zamówienie sprawia, że Rheinmetall AG jest jednym z czołowych dostawców amunicji dla węgierskich sił zbrojnych. Grupa z Düsseldorfu będzie dostarczać amunicję do trzech głównych lądowych systemów bojowych na Węgrzech, jakie zostaną wdrożone: 44 czołgów Leopard 2A7HU, 24 armatohaubic samobieżnych PzH 2000 i 218 bojowych wozów piechoty KF41 Lynx, które zastąpią w głównej mierze uzbrojenie pochodzące jeszcze z czasów Układu Warszawskiego (Pierwsze szkolenia węgierskich artylerzystów na PzH 2000, StrikeShield dla węgierskich KF41 Lynx, Garaże dla węgierskich Leopardów).
Uwzględniając węgierski rynek krajowy, Rheinmetall planuje polegać na lokalnych zdolnościach przemysłowych. W Zalaegerszeg na zachodnich Węgrzech trwa budowa jednej z najnowocześniejszych fabryk pojazdów opancerzonych w Europie, gdzie pierwszy zbudowany na Węgrzech KF41 Lynx ma zjechać z linii montażowej w 2023 roku. Warto dodać, że 29 marca br. w zakładach w Zalaegerszeg miała miejsce uroczystość z okazji osiągnięcia kluczowego etapu budowy (Budowa zakładów KF41 Lynx na Węgrzech).
The Hungarian Prime Minister #ViktorOrbán as well as #ArminPapperger gave a welcome to about 150 guests from 🇭🇺 HU, 🇩🇪 D and 🇸🇰 SK, who were invited to a celebration on the occasion of the completion of important modules of the factory in #Zalaegerszeg/#Hungary. #Rheinmetall pic.twitter.com/zcGoih3fq0
— Rheinmetall (@RheinmetallAG) March 29, 2022
Informacja prasowa
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.