14 grudnia w porcie San Diego miała miejsce uroczystość sformowania pierwszej eskadry wsparcia logistycznego US Navy, która zostanie wyposażona w nowe zmiennowirnikowce Bell-Boeing CMV-22B Osprey. VRM-30 Titans będzie pierwszą jednostką, która otrzyma następcę samolotów Grumman C-2A Greyhound, przeznaczonych do misji COD (Carrier Onboard Delivery), które są w użyciu od połowy lat 1960.

Dzięki aneksowi do umowy z 2 lipca 2018, US Navy począwszy od 2021 będzie otrzymywać 39 zmiennowirnikowce Bell-Boeing CMV-22B Osprey, które otrzymają oznaczenie HV-22 i na potrzeby zamawiającego zostaną wyposażone w dodatkowe zbiorniki paliwa i zestawy pozahoryzontalnej łączności HF / Grafika: Boeing

Dzięki aneksowi do umowy z 2 lipca 2018, US Navy począwszy od 2021 będzie otrzymywać 39 zmiennowirnikowce Bell-Boeing CMV-22B Osprey, które otrzymają oznaczenie HV-22 i na potrzeby zamawiającego zostaną wyposażone w dodatkowe zbiorniki paliwa i zestawy pozahoryzontalnej łączności HF / Grafika: Boeing

Formalnie jednostka rozpoczęła funkcjonowanie 1 października, wraz z początkiem roku budżetowego 2019, ale dopiero teraz zaprezentowano odznakę nowej formacji, 30. Wielozadaniowej Eskadry Wsparcia Logistycznego Titans (Fleet Logistics Multi-Mission Squadron 30, VRM-30). Wiropłaty będąstacjonować w bazie NAS North Island w Kalifornii Bell V-247 Vigilant ujawniony, 2018-09-27; Poziomy lot V-280 Valor, 2018-05-23).

Wielozadaniowa Eskadra Wsparcia Logistycznego Titans formalniezostała sformowana 1 października, lecz dopiero teraz otrzymała wyróżniającą nią odznakę. W uroczystości wzięli udział m.in. kpt. Marcello D. Caceres, dowódca Skrzydła Dowodzenia i Kontroli oraz Logistyki (Airborne Command & Control and Logistics Wing) i wiceadm. DeWolfe H. Miller III, dowódca lotnictwa US Navy (Naval Air Forces) / Zdjęcie: US Navy

Wielozadaniowa Eskadra Wsparcia Logistycznego Titans formalniezostała sformowana 1 października, lecz dopiero teraz otrzymała wyróżniającą nią odznakę. W uroczystości wzięli udział m.in. kpt. Marcello D. Caceres, dowódca Skrzydła Dowodzenia i Kontroli oraz Logistyki (Airborne Command & Control and Logistics Wing) i wiceadm. DeWolfe H. Miller III, dowódca lotnictwa US Navy (Naval Air Forces) / Zdjęcie: US Navy

Utworzenie eskadry ogłoszono w połowie sierpnia, podczas gdy 2 lipca Boeing otrzymał kontrakt o wartości 4,2 mld USD (15,8 mld zł) na dostawę zmiennowirnikowców V-22 Osprey dla sił zbrojnych USA i Japonii, w tym 39 CMV-22B dla US Navy za równowartość 2,8 mld USD (10,67 mld zł). W 2016 konsorcjum Bell-Boeing otrzymało zamówienie na prace dostosowujące V-22 do misji COD. Pierwotnie planowano pozyskanie 48 statków, później zapotzrebowanie zredukowano do 44 (CMV-22B dla US Navy, 2018-07-04).

Analiza
W 2017 postanowiono, że w związku z planami zastąpienia klasycznych samolotów transportowych zmiennowirnikowcami, dotychczasowe eskadry wsparcia logistycznego (Fleet Logistics Support Squadron) VRC-30 Providers i VRC-40 Rawhides zostaną przemianowane na wielozadaniowe: VRM-30 Titans na zachodnim wybrzeżu i VRM-40 na wschodnim wybrzeżu USA.

Ponadto, zostanie sformowana eskadra szkolna VRM-50, która będzie również stacjonować w NAS North Island oraz Grupa Wsparcia Lotniczego Szkolenia Marynarki (Naval Aviation Training Support Group, NATSG) w MCAS New River w Karolinie Północnej, gdzie będą odbywać się wspólne szkolenia pilotów US Navy i Korpusu Piechoty Morskiej (USMC), który operuje wariantem MV-22B.

Pierwsze egzemplarze CMV-22B Osprey, oznaczone HV-22, zostaną przekazane eskadrze VRM-30 Titans w połowie 2020, a wstępną gotowość operacyjną osiągną w 2021. W październiku zdecydowano o przyspieszeniu transformacji jednostek i wycofaniu C-2A w 2024, zamiast jak wcześniej planowano w 2027. W tym celu US Navy rozpoczęła wspólne ćwiczenia z załogami MV-22B Korpusu Piechoty Morskiej.

Wiąże się to z planami ujednolicenia w 2025 skrzydeł lotniczych US Navy, bazujących na lotniskowcach myśliwców F-35C Lightning II i F/A-18E/F Super Hornet, samolotów walki radioelektronicznej EA-18G Growler, samolotów wczesnego ostrzegania E-2D Advanced Hawkeye, morskich śmigłowców wielozadaniowych MH-60R/S Seahawk i zmiennowirnikowców CMV-22B Osprey (Certyfikacja VFA-147 na F-35C, 2018-12-13; Super Hornet Block III dla US Navy, 2018-05-25).