Przejdź do serwisu tematycznego

Defenture dla JW GROM

Jednostka Wojskowa GROM rozstrzygnęła kwietniowy przetarg na dostawę dwóch pojazdów specjalnych z opcją na dwa kolejne.

We wtorek, 23 lipca 2024, Jednostka Wojskowa GROM rozstrzygnęła postępowanie przetargowe procedurą ograniczoną na dostawę 2 pojazdów specjalnych z opcją na 2 kolejne w ramach przydzielonych środków finansowych, prowadzone od 2 kwietnia br.

GRF (GRound Force) 5.12 / Zdjęcie i grafika: Defenture

Termin składania wniosków o udział w postępowaniu minął 6 maja o godz. 9.00. Kryteriami wyboru oferty były cena (60%), moc silnika (10%), maksymalny moment obrotowy (10%), manewrowość – średnica zawracania (20%).

Zgodnie z opublikowaną informacją oferty złożyły:

  • niderlandzka spółka Defenture B.V., która otrzymała 100 pkt (w tym 60 pkt za cenę, 10 pkt za moc silnika, 10 pkt za maksymalny moment obrotowy i 20 pkt za manewrowość – średnicę zawracania);
  • polska spółka Rheinmetall Polska (przedstawicielstwo niemieckiej grupy Rheinmetall AG), której ofertę odrzucono.

Z uwagi na specyfikację zamawiającego, wydaje się, że Defenture B.V. zaoferowała platformę GRF (GRound Force) 5.12, natomiast Rheinmetall Polska mogła zaoferować lekki pojazd aeromobilny Caracal, wcześniej zakupiony w dużej liczbie przez Niemcy i Królestwo Niderlandów.

Dlatego wybrano ofertę Defenture B.V.

JW GROM poszukiwała 5-osobowego pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej nie przekraczającej 5 t, o wysokiej dzielności terenowej, ze świadectwem homologacji dopuszczającym do ruchu po polskich drogach RP. Ma dysponować silnikiem spalinowym o pojemności skokowej nie mniej niż 3000 cm sześc. i mocy nie mniej niż 215 KM, o maksymalnym momencie obrotowym nie mniej niż 500 Nm, sprzężonym z automatyczną skrzynią biegów. Pojazd musi charakteryzować średnica zawracania nie więcej niż 9 metrów.

Konstrukcja pojazdu musi mieć możliwość zamontowania pakietów balistycznych zapewniających ochronę na poziomie minimum 1 wg STANAG 4569. Konstrukcja silnika musi umożliwiać jego eksploatację w warunkach wystąpienia trybów awaryjnych (np. w wyniku ostrzału, uszkodzenia mechanicznego powodującego wyciek płynów eksploatacyjnych) do momentu jego całkowitego unieruchomienia w wyniku zużycia. Pojazd musi mieć funkcję jego uruchamiania i dalszej eksploatacji w przypadku braku wymaganych płynów eksploatacyjnych, nieszczelności układów itp. do momentu jego całkowitego unieruchomienia.

Architektura DMDP (Defenture Modular Design Principle)

Tymczasem ujawniony w 2020 pojazd patrolowy GRF 5.12, w ostatnim czasie zamówiony przez austriackie siły specjalne Jagdkommando, a wcześniej niemieckie KSK (Kommando Spezialkräfte), niderlandzkie KCT (Korps Commandotroepen) i szwajcarskie SKS (Schweizer Kommando Spezialkräfte), ma napęd na wszystkie cztery koła zapewniają wysoką mobilność i dzielność terenową, a co za tym będzie optymalna dla wymagającego użytkownika końcowego. Platforma została oparta architekturze DMDP (Defenture Modular Design Principle), która pozwala na dowolne skonfigurowanie pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej od 3 do 10 t.

Parametry platformy GRF 5.12:

  • Długość: 5100 mm
  • Szerokość: 1800 mm
  • Wysokość: 2205 mm
  • Wysokość (do transportu lotniczego, złożony montaż na dachu): 1870 mm
  • Kąt natarcia (bez ładunku): 46,5°
  • Kąt zejścia (bez ładunku): 43,5°
  • Prześwit (bez ładunku): 340 mm
  • Ładowność: 1440 kg
  • Maksymalna masa całkowita pojazdu: 4600 kg
  • Typ silnika: wielopaliwowy wysokoprężny 6-cylindrowy o pojemności 3,2 L
  • Maksymalna moc: 160 kW (217 KM)
  • Maksymalny moment obrotowy: 500 Nm
  • Rodzaje paliwa: F34, F35, F44, F54, F63
  • Pojemność zbiornika paliwa: 115 L
  • Zasięg operacyjny: 800 km
  • Napęd: 4×4
  • Skrzynia biegów: 8-biegowa automatyczna
  • Skrzynia rozdzielcza: Wysoki/Niski bieg + blokada
  • Mechanizmy różnicowe Przód/Tył: otwarty z blokadą
  • Opony: 275/70 R18
  • Obręcze: 18 cali

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

Powiązane wiadomości

X