Przejdź do serwisu tematycznego

BAE Systems opracuje nową generację lotniczych wabików

Amerykańska marynarka wojenna (US Navy) podpisała umowę ze spółką BAE Systems Inc. na opracowanie dwuzakresowego wabika lotniczego DBD (Dual Band Decoy).

W środę, 15 maja 2024, spółka BAE Systems Inc. (część BAE Systems) poinformowała, że amerykańska marynarka wojenna (US Navy) zleciła opracowanie dwuzakresowego wabika lotniczego DBD (Dual Band Decoy), jednego z najbardziej zaawansowanych na świecie środków przeciwdziałania, pracującego na częstotliwościach radiowych (RF). DBD będzie to najnowocześniejszy zakłócacz RF, który ochroni myśliwce przed atakami wroga.

Grafika: BAE Systems Inc.

W konstrukcji DBD wykorzystane zostaną wiedza i doświadczenie zdobyte przy budowie przez inżynierów BAE Systems sprawdzonego w walce wabika AN/ALE-55 holowanego na kablu światłowodowym połączonym z układem walki radioelektronicznej zainstalowanym na pokładzie samolotu. W wabiku zastosowana będzie najnowsza technologia zakłócania radarów wroga, powodująca odciągnięcie nieprzyjacielskich rakiet od samolotu. DBD może zostać wypuszczony samodzielnie przez pilota lub w trybie automatycznym, w odpowiedzi na zagrożenie, zapewniając ochronę w przestrzeni gęsto chronionej przez obronę powietrzną przeciwnika.

Tworząc dwuzakresowy wabik, będziemy bazować na latach doświadczeń z produkcji i zastosowania systemu zakłócającego o dużej mocy AN/ ALE-55 – powiedział Don Davidson, dyrektor linii produktów Advanced Compact Electronic Warfare Solutions w BAE Systems. Dwupasmowy wabik zapewni szerokie możliwości, które można dostosować do różnych samolotów i które można aktualizować w celu stawienia czoła nowym zagrożeniom.

Dwuzakresowy wabik zawiera niestandardowe płytki drukowane, produkowane przez firmę we własnym zakresie, zapewniające lepszą wydajność i większe możliwości przy zmniejszonych rozmiarze, wadze i mocy. DBD stanowi integralną część całościowego, wielowarstwowego rozwiązania BAE Systems służącego do ochrony statków powietrznych o nazwie Intrepid Shield. Ma ono zagwarantować platformom latającym swobody manewrów w przestrzeni bardzo nasyconej nieprzyjacielskimi środkami rażenia, przy wykorzystaniu pełnego widma elektromagnetycznego do wykrywania, identyfikacji i przeciwdziałania zaawansowanym zagrożeniom.

DBD będzie początkowo instalowany na pokładowych samolotach wielozadaniowych F/A-18E/F Super Hornet należących do US Navy. Prace nad DBD będą prowadzone w najnowocześniejszych zakładach spółki BAE Systems Inc. w Nashua, w New Hampshire.

Informacja prasowa

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

X