4 czerwca amerykańska spółka Polaris poinformowała, że należąca do niej Polaris Government and Defense podpisała siedmioletnią umowę o wartości 109 mln USD (427,47 mln zł) z General Services Administration (GSA), reprezentującym Dowództwo Operacji Specjalnych (United States Special Operations Command, USSOCOM), na dostawy 814 lekkich terenowych pojazdów taktycznych MRZR Alpha (US Army zamówi lekkie pojazdy terenowe, 2020-03-03).
MRZR Alpha jest jedenastym modelem opracowanym zgodnie z wymogami USSOCOM w ciągu ostatnich dwunastu lat. Wejdzie na wyposażenie jako Lightweight Tactical All Terrain Vehicle (LTATV). Pod akronimem kryją się pojazdy różnego typu wykorzystywane przez USSOCOM / Zdjęcie: Polaris
Umowa została zawarta 29 maja. Pojazdy zostaną dostarczone w konfiguracjach dwu- i czteroosobowych w siedmiu wariantach wyposażenia specjalistycznego z hybrydowym napędem, złożonym z silnika wysokoprężnego i elektrycznego. Zostaną wyprodukowane w zakładach Polaris w Roseau w Minnesocie. Zgodnie z wymogami USSOCOM, otrzymają dodatkowe tylne fotele i konstrukcję ochronną ROPS (Rear Rollover Protection System), modułową skrzynię ładunkową, pakiet integracji z bronią ręczną, modułową kabinę oraz pakiet do działań w Arktyce.
Pojazdy wejdą na wyposażenie jako Lightweight Tactical All Terrain Vehicle (LTATV). Pod tym akronimem kryją się pojazdy różnego typu wykorzystywane przez wojska specjalne, takie jak zmilitaryzowane warianty Polaris MRZR (w liczbie 1,5 tysiąca), MV850 ATV i DAGOR oraz Kawasaki Tyrex 750 (Przeciwlotniczy laser HELWS, 2019-10-24).
MRZR Alpha jest jedenastym modelem opracowanym zgodnie z wymogami USSOCOM w ciągu ostatnich dwunastu lat. Został zaoferowany USSOCOM po raz pierwszy w 2012, ale od tamtej pory przeszedł szereg modyfikacji, w oparciu o doświadczenie amerykańskich sił zbrojnych oraz armii sojuszniczych. Spółka dostarcza swoje pojazdy wcześniejszych generacji od 2005 (Lekkie pojazdy Marines, 2019-02-08).
W porównaniu z poprzednimi modelami produkowanymi przez spółkę Polaris, MRZR Alpha cechuje się zwiększoną mobilnością, ładownością oraz modułowością konstrukcji. Mogą być transportowane w ładowniach samolotów transportowych C-130 i C-17 czy zmiennowirnikowców CV-22/MV-22, a także podwieszone pod śmigłowcami UH-60 i MH-47/CH-47.