Przejdź do serwisu tematycznego

Agencja Uzbrojenia zainteresowana wielodomenowym autopilotem dla platform bezzałogowych

Agencja Uzbrojenia opublikowała informację w sprawie przemysłowego studium wykonalności dla projektu pn. Wielodomenowy autopilot dla platform bezzałogowych, kr. WAP.

We wtorek, 9 lipca 2024, Agencja Uzbrojenia opublikowała informację w sprawie przemysłowego studium wykonalności dla projektu pod nazwą Wielodomenowy autopilot dla platform bezzałogowych, kryptonim WAP.

PGZ-19RA / Zdjęcie poglądowe: Polska Grupa Zbrojeniowa

Termin składania ofert lub wniosków minie 8 sierpnia 2024 o godz. 10:00. Wymagany termin realizacji zamówienia to 90 dni od daty zawarcia umowy.

Zgodnie z Opisem Przedmiotu Zamówienia (załącznik nr 1), celem postępowania jest:

  • Analiza obecnego stanu technologii WAP (rynki krajowe i zagraniczne, z uwzględnieniem krajów NATO, UE i krajów sojuszniczych), ich możliwości i ograniczenia.
  • Identyfikacja czynników rozwoju (zewnętrznych i wewnętrznych) oraz trendów rozwojowych dla WAP.
  • Określenie niezbędnych działań i procedur, instrumentów wsparcia, wskaźników dla WAP.
  • Określenie niezbędnych zasobów (finansowych, ludzkich), technologii (w tym krytycznych), zaangażowanych podmiotów oraz budżetu dla rozwoju WAP.
  • Wskazania horyzontu czasowego, harmonogramu i kamieni milowych dla rozwoju WAP.
  • Identyfikacja ryzyka i niepewności, opracowanie strategii zarządzania ryzykiem związanym z rozwojem technologii w obszarze WAP.
  • Opracowanie mapy drogowej rozwoju WAP wraz z opcjami/ścieżkami rozwoju.

BSP-U Gladius / Zdjęcie poglądowe: Grupa WB

W ramach realizacji przemysłowego studium wykonalności Agencja Uzbrojenia planuje wykonać:

  • Analizę sprzętu/technologii odnoszącej się do WAP, z wyszczególnieniem możliwych do osiągnięcia parametrów/funkcjonalności, w tym rozpatrywanych alternatywnych rozwiązań, opis i ocenę możliwości osiągnięcia przez rozpatrywane rozwiązania w obszarze wielodomenowego autopilota, z uwzględnieniem stosowanych w tym obszarze technicznych standardów.
  • Analizę rynku krajowego i zagranicznego w zakresie dostępnych rozwiązań, spełniających oczekiwania zawarte w przedmiotowym dokumencie, w tym analizę istniejących technologii krytycznych lub rozwiązań technicznych i analizę potrzeb wykonania dodatkowych badań, zapewniających spełnienie wymagań i osiągnięcie określonego (VI) poziomu gotowości technologicznej.
  • Analizę techniczno-ekonomiczną (ATE) w zakresie kosztów realizacji WAP, wraz z analizą finansową opracowania technologii (koszty wytworzenia, licencji, specjalistów o wymaganych kompetencjach, itp.), pozyskania licencji i zapewnienia dostępu do informacji wrażliwych, certyfikacji, itp. Kosztorys projektu powinien obejmować szacowaną kwotę środków finansowych na realizację poszczególnych etapów/zadań/podzadań pracy, wraz ze sporządzonym wykresem Gantta.
  • Analizę czasowo-zadaniową opracowania technologii, w tym pozyskania (zakupu) jej komponentów (harmonogram rzeczowy), zapewnienie łańcucha dostaw komponentów/podzespołów w cyklu życia WAP.
  • Analizę możliwości osiągnięcia zgodności z normami i standardami (DO-178, DO-254, DO-326, DO-160, STANAG 4586, Ed. 4, „Założenia do integracji bezzałogowych systemów powietrznych, lądowych i morskich”), zakresu oraz sposobu weryfikacji demonstratora technologii, dotyczącą sprawdzeń weryfikacyjnych, testów lub oceny zgodności, w tym rekomendacje dotyczące trybu oceny zgodności z normami i standardami.
  • Analizę ryzyka pozyskania i rozwoju technologii (identyfikacja luk rozwojowych, barier w wiedzy, technologiach, rynku, kadry, regulacjach, warunkujących rozwój technologiczny, a także bezpieczeństwa dostaw komponentów technologii).
  • Rekomendacje dotyczące etapów (kamieni milowych) wymaganych w realizacji WAP i późniejszego rozwinięcia technologii.
  • Mapę drogową rozwoju WAP (od rozpoczęcia badań do demonstratora technologii VI PGT oraz fazy rozwoju do prototypu na IX PGT) wraz z opcjami/ścieżkami rozwoju w zakresie rozwiązań technicznych, harmonogramów, kosztów osiągnięcia rozwoju WAP. Pożądane jest aby Mapa Drogowa rozwoju WAP była przedstawiono w formie grafiki i prezentowała czas, kamienie milowe, główne koszty rozłożone w czasie, główne cele do osiągnięcia.

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

X