7 stycznia fiński departament logistyki (Puolustusvoimien Logistiikkalaitos) poinformował o podpisaniu umowy o wartości 642 005 EUR (2,76 mln zł) netto ze spółką Partia Land Systems dotyczącą opracowania prototypu zmodyfikowanego transportera opancerzonego XA-203 6×6 w ramach programu MLI (Mid-Life Improvement). 

XA-203 to 11-osobowy kołowy transporter opancerzony 6x6 wprowadzony do sił zbrojnych Finlandii na przełomie XX i XXI wieku. Podstawowy model zasilany był silnikiem wysokoprężnym Valmet 612 DWBIC 4-T o pojemności 7,4 l i mocy 202 kW przy 1080 Nm / Zdjęcie: Fińskie siły zbrojne

XA-203 to 11-osobowy kołowy transporter opancerzony 6×6 wprowadzony do sił zbrojnych Finlandii na przełomie XX i XXI wieku. Podstawowy model zasilany był silnikiem wysokoprężnym Valmet 612 DWBIC 4-T o pojemności 7,4 l i mocy 202 kW przy 1080 Nm / Zdjęcie: Fińskie siły zbrojne

Kontrakt został podpisany z wolnej ręki z producentem pojazdu, bowiem prototyp XA-203 MLI ma powstać na bazie uszkodzonego transportera tego typu, a to wymaga niezbędnej dokumentacji i doświadczenia, którym dysponuje jedynie spółka Partia Land Systems.

Finowie mają 149 XA-203 różnych wersji oprócz bazowego transportera opancerzonego, w tym łączności VIPA, walki radioelektronicznej ELSO, dowodzenia szczebla brygady EPA, dowodzenia szczebla batalionu KOPA, rozpoznania skażeń SUTI, dowodzenia artylerią TUPA i opancerzony ambulans.

Opis
XA-203 to 11-osobowy kołowy transporter opancerzony 6×6 wprowadzony do sił zbrojnych Finlandii na przełomie XX i XXI wieku. Masa własna 22,3 t, ładowność 2,2 t. Wóz ma długość 7,70 m, szerokość 2,95 m i wysokość 3,34 m. XA-203 wyposażono w dwa zbiorniki paliwa o pojemności 145 l każdy. Podstawowy model zasilany był silnikiem wysokoprężnym Valmet 612 DWBIC 4-T o pojemności 7,4 l i mocy 202 kW przy 1080 Nm.

W styczniu 2017 Patria zaprezentowała transporter opancerzony XA-220, stworzony na bazie XA-180 jako propozycja modernizacji tego pojazdu. Wyposażono go w nowy power pack Cummins ISLe 8.9, nowy system elektryczny z akumulatorami AGM, poprawione zawieszenie i układ kierowniczy, dodano też odmienne światła, kamerę cofania i fotele przeciwwybuchowe w przedziale desantu (Eurosatory 2018: Patria 6×6, 2018-06-12).