26 sierpnia w największej indyjskiej bazie lotniczej Hindan, leżącej w pobliżu Ghaziabadu w stanie Uttar Pradesh wylądował ostatni,jedenasty zamówiony ciężki samolot transportowy C-17A Globemaster III. Podobnie jak pozostałe egzemplarze, trafił do 81. Eskadry Skylords indyjskich wojsk lotniczych (Bhartiya Vāyu Senā). Jest to także ostatni egzemplarz produkcyjny z linii liczącej 276 samolotów i tym samym Boeing zakończył produkcję seryjną tego typu (Więcej P-8I dla Indii), 2019-06-27.

Dostarczony Hindusom jedenasty C-17A, zamówiony jako dodatkowy w 2017, jest jednocześnie ostatnim egzemplarzem produkcyjnym na świecie. Począwszy od 1991, Boeing wyprodukował łącznie 276 samolotów tego typu, z których 80% jest użytkowanych przez amerykańskie Siły Powietrzne (US Air Force, USAF), a pozostałe przez siedem państw oraz NATO / Zdjęcia: Boeing India

Dostarczony Hindusom jedenasty C-17A, zamówiony jako dodatkowy w 2017, jest jednocześnie ostatnim egzemplarzem produkcyjnym na świecie. Począwszy od 1991, Boeing wyprodukował łącznie 276 samolotów tego typu, z których 80% jest użytkowanych przez amerykańskie Siły Powietrzne (US Air Force, USAF), a pozostałe przez siedem państw oraz NATO / Zdjęcia: Boeing India

Indie wybrały C-17A Globemaster III w czerwcu 2009 w ramach programu Very Heavy Lift Transport Aircraft na następcę 17 ciężkich samolotów transportowych Ił-76MD w wojskach lotniczych. Indie dysponują także bazującymi na nich siedmioma powietrznymi tankowcami Ił-78MKI i trzema samolotami wczesnego ostrzegania i dozoru przestrzeni powietrznej A-50 z izraelskimi radarami EL/W-2090 Phalcon (z opcją na dwa kolejne) (Indie wycofają MiG-21 Bison, 2019-08-22).

W styczniu 2010 Ministerstwo Obrony Indii przesłało zapytanie o informację w sprawie zakupu 10 samolotów procedurą Foreign Military Sales (FMS). Sprzedaż została zaakceptowana przez Departament Stanu USA w czerwcu tego samego roku. 23 czerwca 2010 C-17A, należący do USAF, wylądował na lotnisku Kangra w pobliżu Gaggal w stanie Himachal Pradesh, w celu zakończenia programu prób. W lutym 2011 sfinalizowano warunki umowy. Oprócz dziesięciu samolotów w ramach zamówienia podstawowego, umowa zawiera opcję na sześć dodatkowych egzemplarzy. W 2012 Indie miały plany zakupu tych samolotów w latach 2017-2022, ale nie złożono zamówienia do 2015 i opcja nie był już dostępna (Koniec indyjskich Jaguarów?, 2019-08-21).

Pierwszy indyjski C-17A trafił do odbiorcy w styczniu 2013, a 11 czerwca oficjalnie został przekazany do eskadry Skylords po certyfikacji załóg i ich szkoleniu. Drugi samolot odebrano 23 lipca tego samego roku i natychmiast skierowano do służby. 2 września 2013 eskadra dysponowała już trzema Globemasterami. Kolejne egzemplarze były odbierane w odstępach kilkumiesięcznych (Indie zamówiły 1000 rosyjskich pocisków, 2019-08-04).

W czerwcu 2017 USA zgodziły się na sprzedaż jeszcze jednego C-17A o maksymalnej wartości 366 mln USD (1,44 mld zł). Departament Obrony przyznał środki na jego realizację w marcu 2018 z terminem realizacji do 22 sierpnia 2019 (Astra dla indyjskich Su-30MKI, 2019-07-03).