30 stycznia 3. Regionalna Baza Logistyczna rozpoczęła postępowanie na dostawę mobilnych ramp kolejowych. Przetarg został podzielony na dwa zadania. W ramach pierwszego planowany jest zakup 8 mobilnych ramp kolejowych o nośności 35 ton. W ramach drugiego zadania Wojsko Polskie poszukuje 10 konstrukcji tego typu zapewniających załadunek i rozładunek pojazdów kołowych i gąsienicowych o masie do 70 t.
Amerykański czołg z 2. Pancernej Brygadowej Grupy Bojowej 1. Dywizji Piechoty ładowany na platformę kolejową w Gdańsku przy użyciu rampy mobilnej dostarczonej przez dowództwo wsparcia logistycznego w Europie TLSC-E (Theater Logistics Support Command-Europe) / Zdjęcia: Jacob McDonald/US Army
Termin przysyłania ofert mija 5 marca. Dostawy ramp do Składu Gałkówka mają zostać zrealizowane do 31 października 2019. Okres użytkowania ramp ma wynosić minimum 15 lat. Konstrukcje mają być pomalowane na kolor ciemnozielony (RAL6006).
Dostarczana mobilna rampa kolejowa musi być fabrycznie nowa i pochodzić z bieżącego roku produkcji. Okres gwarancji ma wynosić minimum 24 miesiące i w tym czasie dostawca odpowiada za serwis (materiały eksploatacyjne, części zamienne i dojazdy ekipy serwisowej).
W ramach umowy należy też zapewnić szkolenie z zakresu obsługi i użytkowania po przekazaniu sprzętu (praktyczny montaż i demontaż rampy). Do każdej konstrukcji musi zostać dodana dokumentacja eksploatacyjna (wydawnictwo i wersja elektroniczna) z instrukcją montażu i demontażu, książka gwarancyjna i wydruk atestu.
Opis
Mobilna rampa kolejowa to ruchoma – przewoźna, przenośna, przestawna lub przesuwna konstrukcja niezwiązana na stałe z podłożem, umożliwiająca załadunek i rozładunek transportów wojskowych (pojazdów kołowych i gąsienicowych) z czoła wagonów.
Mobilna rampa kolejowa musi być przystosowana do montażu na liniach kolejowych o szerokości toru 1435 i 1520 mm. Konstrukcja ma być wyposażona w zderzak kolejowy i sprzęg śrubowy do połączenia z wagonem. Elementem wyposażenia ma być płyta pomostowa do pokrycia przerwy pomiędzy platformą kolejową i samą rampą.
Szerokość pokładu jezdnego rampy ma wynosić 3150 mm. Wysokość pokładu na styku z wagonem kolejowym ustalono na 1275 mm od główki szyny, z możliwością zwiększenia lub zmniejszenia w zakresie 10-50 mm.
Mobilna rampa kolejowa musi być wykonana z odpornej na korozję stali konstrukcyjnej o podwyższonej wytrzymałości. Pokład jezdny może być wykonany ze stopu aluminium. Elementy konstrukcyjne ramp muszą być przystosowane do transportu samochodowymi pojazdami transportowymi i na platformach kolejowych, a także umożliwiać ich załadunek i rozładunek przy użyciu mechanicznych urządzeń przeładunkowych.
Każda dostarczona konstrukcja musi być wyposażona w przechowywany w skrzyniach: zestaw kluczy i urządzeń niezbędnych do montażu oraz demontażu oraz zestaw zapasowych łączników i śrub mocujących. Rampa musi być trwale oznakowana tabliczką znamionową.
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.