Kontrakt ma wartość 579 mln USD i ma być zrealizowany do czerwca 20230 roku. Płatności są podzielone na kilka transz, pierwsza (uruchomiona wraz z podpisaniem umowy) opiewa na 538,5 mln USD. Środki pochodzą z kilku źródeł: budżetu Departamentu Obrony, przemysłowych partnerów programu F-35 (Wielkiej Brytanii, Włoch, Niderlandów, Kanady, Australii, Danii oraz Norwegii) oraz użytkowników samolotów, którzy kupują sprzęt i usługi poprzez federalną procedurę FMS. W tym ostatnim przypadku można wymienić Izrael, Japonię, Republikę Korei, Belgię, Polskę, a także oczekujące na zapoczątkowanie dostaw Singapur, Finlandię, Szwajcarię, Republikę Federalną Niemiec, Czechy, Grecję oraz Rumunię. Warto odnotować, że grupa państw kupująca części poprzez procedurę FMS wspólnie wydaje na nie 241 mln USD.
Jak wskazuje komunikat zamawiającego, zakupione części mają w szybkim okresie czasu podnieść poziom gotowości operacyjnej już dostarczonych samolotów. Dotychczas korporacja Lockheed Martin (z udziałem partnerów) dostarczyła ponad 1200 seryjnych F-35 Lightning II wszystkich wersji. Trafiły do dwunastu państw świata, a w ostatnich latach są intensywnie eksploatowane w działaniach operacyjnych w krytycznych punktach świata.
Lockheed Martin dostarczy pakiety części zamiennych do F-35 Lightning II. Zdjęcie: USAF
W przeciwieństwie do maszyn 4. generacji, program F-35 zakłada budowę sieci centrów logistycznych magazynujących części dla wszystkich użytkowników. Docelowo planuje się budowę ponad 50 tego typu obiektów, które mają być zarządzane przez firmy zewnętrzne. Tak zwany pool części ma umożliwić ograniczenie kosztów eksploatacji, a także podwyższenia wskaźników gotowości operacyjnej. Z tego też względów prawa własności do poszczególnych części nie są uwzględniane. Dane dotyczące potrzeb poszczególnych użytkowników oraz egzemplarzy spływają do producenta poprzez globalny system wsparcia logistycznego ODIN.