31 lipca Urząd do spraw zakupów obronnych Bundeswehry BAAINBw (Bundesamt für Ausrüstung, Informationstechnik und Nutzung der Bundeswehr) zatwierdził zakup kolejnej partii 31 śmigłowców NH90 NFH dla marynarki wojennej (Deutsche Marine). Nowe wiropłaty od 2025, oznaczone jako NH90 MRFH (Multi-Role Frigate Helicopter), będą zastępować 22 śmigłowce morskie bazowania okrętowego Westland Super Lynx Mk.88A. Jak dotąd dla tej formacji zamówiono 18 śmigłowców oznaczonych jako NH90 Sea Lion, których początek dostaw przewidziano na czwarty kwartał 2019, a zakończenie na 2022 (Koniec prób NH90 Sea Lion, 2019-07-20).
 Decyzja BAAINBw oznacza, że około 5-tonowe śmigłowce Westland Sea Lynx Mk.88 zostaną zastąpione przez dwukrotnie cięższe NH90 NFH w konfiguracji specjalnej. NH90 powstają m.in. w niemieckich zakładach Airbusa w Donauwörth. Wariant TTH (Tactical Transport Helicopter) zamówiły niemieckie wojska lądowe w liczbie 82 egzemplarzy (zamiast planowanych pierwotnie 122) / Zdjęcie: Airbus Defence and Space

Decyzja BAAINBw oznacza, że około 5-tonowe śmigłowce Westland Sea Lynx Mk.88 zostaną zastąpione przez dwukrotnie cięższe NH90 NFH w konfiguracji specjalnej. NH90 powstają m.in. w niemieckich zakładach Airbusa w Donauwörth. Wariant TTH (Tactical Transport Helicopter) zamówiły niemieckie wojska lądowe w liczbie 82 egzemplarzy (zamiast planowanych pierwotnie 122) / Zdjęcie: Airbus Defence and Space

Federalne Ministerstwo Obrony Niemiec przygotowywało powyższą decyzję od końca 2018. Przedstawiciel Generalnego Inspektora Bundeswehry, wiceadm. Joachim Rühle, zatwierdził tę propozycję 29 lipca. Bundestag zajmie się odpowiednim projektem wniosku do udzielenia zamówienia w 2020. Dzięki tej decyzji, Deutsche Marine już w 2025 otrzyma nowy śmigłowiec pokładowy. MRFH będzie niemieckim wariantem NFH (NATO Frigate Helicopter), a jego konfiguracja będzie najbliższa francuskiemu NH90 NFRS Caiman. Śmigłowce te są już wykorzystywane przez marynarki wojenne Belgii, Holandii, Norwegii i Włoch (Australijskie NH90 uziemione, 2019-07-27).

Wcześniej zainteresowanie dostarczeniem wiropłatów wyrażały koncerny Sikorsky i Leonardo, ale BAAINBw wybrało ofertę konsorcjum NHIndustries. Decyzja jest zatem krokiem do unifikacji platform śmigłowcowych, które będą używane w siłach morskich. W marcu 2013 zdecydowano bowiem o zakupie 18 NH90 NFH w standardowej konfiguracji (wcześniej planowano 30), które są określane jako Marinetransporthubschrauber (morski śmigłowiec transportowy) z przeznaczeniem do misji poszukiwawczo-ratowniczych, wsparcia działań wojsk specjalnych i dozoru morskiego. W przypadku kolejnej partii, wiropłaty otrzymały określenie Mehrrollenfähige Fregattenhubschrauber (śmigłowiec wielozadaniowy dla fregat) i będą zdolne m.in. do zwalczania okrętów podwodnych (F-125 w niemieckiej służbie, 2019-06-19).

Pierwszy niemiecki Westland Sea Lynx Mk.88 został wyprodukowany w 1981. W sumie dostarczono 19 wiropłatów. W 1996 zdecydowano się na zakup siedmiu dodatkowych w wersji WG-13 Super Lynx Mk.88A, a dwa lata później podjęto decyzję o modernizacji pierwszej partii do ulepszonego standardu Mk.88A. W 2009 rozpatrywano ograniczony program modernizacji floty Super Lynx, który miał objąć integrację nowych pocisków przeciwokrętowych. W 2013 podpisano umowę ze spółką Selex ES na zintegrowanie nowych czujników elektrooptycznych, pracujących w podczerwieni z Super Lynx. Od 2012 wiropłaty były rutynowo rozmieszczane u wybrzeży Somalii w ramach międzynarodowej operacji EU NAVFOR Atalanta. We wrześniu 2014 aż 15 z 22 Sea Lynx Mk.88A zostało tymczasowo uziemionych po wykryciu pęknięć kadłuba w niektórych egzemplarzach. Loty wznowiono na początku 2015.