31 października br. 17. Terenowy Oddział Lotniskowy z Gdańska opublikował ogłoszenie procedurą ograniczoną w sprawie wykonania modernizacji nawierzchni i oświetlenia lotniskowych w systemie Calvert (systemu elektroświetlnego) wraz z infrastrukturą techniczną na lotnisku w 21. Bazie Lotnictwa Taktycznego (21. BLT.) w Świdwinie. Prace mają związek z planowanym rozmieszczeniem tam eskadry samolotów wielozadaniowych Lockheed Martin F-35A Lightning II (Szkolenie polskich pilotów F-35A w Ebbing).
17. Terenowy Oddział Lotniskowy opublikował ogłoszenie w sprawie wykonania modernizacji nawierzchni i oświetlenia lotniskowych wraz z infrastrukturą techniczną na lotnisku w Świdwinie / Grafika: Lockheed Martin
Przewidywana liczba wykonawców nie przekroczy dziesięciu. Termin składania ofert minie 12 grudnia 2022 o godz. 12.00. Kryterium wyboru oferty będzie najniższa cena. Termin wykonania prac określono na 36 miesięcy od daty zawarcia umowy (Polskie F-35A do Łasku i Świdwina).
Przewidywany zakres prac modernizacji nawierzchni:
- Droga startowa DS: na drodze startowej przewiduje się odprężenie istniejącej nawierzchni betonowej metodą rubblizingu, ułożenie warstwy wyrównawczej/poślizgowej, ułożenie nowej nawierzchni betonowej,
- Droga kołowania A (DK-5, DK-B): odprężenie istniejącej nawierzchni betonowej metodą rubblizingu, ułożenie warstwy wyrównawczej/poślizgowej, ułożenie nowej nawierzchni betonowej;
- Droga kołowania B (DK-6, DK-C): odprężenie istniejącej nawierzchni betonowej metodą rubblizingu, wykonanie frezowania gr. 4 cm na części wykonanej z betonu asfaltowego, wykonanie poszerzenia istniejącej DK o 5.0 m, ułożenie warstwy wyrównawczej/poślizgowej, ułożenie nowej nawierzchni betonowej;
- Droga kołowania C (DK-7): rozbiórka istniejącej nawierzchni z betonu asfaltowego, ułożenie nowej konstrukcji nawierzchni z betonu cementowego;
- Droga kołowania D (DK-E): odprężenie istniejącej nawierzchni betonowej metodą rubblizingu, wykonanie frezowania gr. 4 cm na części wykonanej z betonu asfaltowego, ułożenie warstwy wyrównawczej/poślizgowej, ułożenie nowej nawierzchni betonowej;
- Droga kołowania E1 (DK-8, DK-A): odprężenie istniejącej nawierzchni betonowej metodą rubblizingu, wykonanie poszerzenia istniejącej DK o 5.0 m, ułożenie warstwy wyrównawczej/poślizgowej, ułożenie nowej nawierzchni betonowej;
- Droga kołowania E2-E4 (DK-1, DK-A): odprężenie istniejącej nawierzchni betonowej metodą rubblizingu, wykonanie frezowania gr. 4 cm na części wykonanej z betonu asfaltowego, wykonanie poszerzenia istniejącej DK o 5.0 m, ułożenie warstwy wyrównawczej/poślizgowej, ułożenie nowej nawierzchni betonowej;
- Droga kołowania F – odprężenie istniejącej nawierzchni betonowej metodą rubblizingu, ułożenie warstwy wyrównawczej/poślizgowej, ułożenie nowej nawierzchni betonowej;
- Droga kołowania G (DK-2): odprężenie istniejącej nawierzchni betonowej metodą rubblizingu, wykonanie frezowania gr. 4 cm na części wykonanej z betonu asfaltowego, ułożenie warstwy wyrównawczej/poślizgowej, ułożenie nowej nawierzchni betonowej;
- Płaszczyzna Main Apron (CPPS): odprężenie istniejącej nawierzchni betonowej metodą rubblizingu, wykonanie frezowania gr. 4 cm na częściach lokalnie wykonanych z betonu asfaltowego, ułożenie warstwy wyrównawczej/poślizgowej, ułożenie nowej nawierzchni betonowej. Ponadto przewiduje się trwałą likwidację kanałów paliwowych przez zasypanie kanału do 2/3 wysokości żwirem gruboziarnistym, a pozostałą część przez zalanie betonem cementowym do istniejącej powierzchni płyty. Przylegające do tej płaszczyzny dwa odcinki nawierzchni z prefabrykowanych płyt betonowych wymagają przełożenia z dostosowaniem do nowych rzędnych płaszczyzny;
- Płaszczyzna West Apron (PPS-1): wykonanie frezowania gr. 4 cm na nawierzchni wykonanej z betonu asfaltowego, ułożenie warstwy wyrównawczej/poślizgowej, ułożenie nowej nawierzchni betonowej;
- Płaszczyzna South Apron (PPS-2): wykonanie frezowania gr. 4 cm na nawierzchni wykonanej z betonu asfaltowego, ułożenie warstwy wyrównawczej/poślizgowej, ułożenie nowej nawierzchni betonowej;
- Płaszczyzna East Apron (PPS-3): odprężenie istniejącej nawierzchni betonowej metodą rubblizingu, ułożenie warstwy wyrównawczej/poślizgowej, ułożenie nowej nawierzchni betonowej;
- Płaszczyzna Prób silników (PPS) – odprężenie istniejącej nawierzchni betonowej metodą rubblizingu, ułożenie warstwy wyrównawczej/poślizgowej, ułożenie nowej nawierzchni betonowej;
- Droga samochodowa łącząca Cargo Apron z DK G: zdjęcie warstwy humusu, wykonanie robót ziemnych, ułożenie konstrukcji nawierzchni, humusowanie skarp;
- Dojazdy do urządzeń podczyszczających na kanalizacji deszczowej: zdjęcie warstwy humusu, wykonanie robót ziemnych, ułożenie konstrukcji nawierzchni, humusowanie skarp:
- Wykonanie oznakowania poziomego modernizowanych nawierzchni. Łączna powierzchnia projektowanych nawierzchni betonowych wynosi ponad 300 000 m kw.
Przewidywany zakres prac w zakresie rozbudowy systemu elektroświetlnego w systemie Calvert:
- pozostawić istniejącą infrastrukturę na podejściu z kierunku 29;
- dokonać korekty posadowienia wynikającej ze zmian rzędnych nawierzchni DS po remoncie;
- demontaż składników systemu SP-2s;
- wykonać system oświetlenia nawigacyjnego w oparciu o urządzenia firmy ADB Safegate;
- dostawa i montaż oraz uruchomienie zasilaczy CCR systemu Calvert;
- budowa linii kablowych systemu Calvert;
- wykonanie podświetlanego oznakowania pionowego;
- budowa kabla światłowodowego relacji stacja transformtorowa ST-2 – Wieża Portu Lotniczego;
- dostawa i montaż oraz uruchomienie UPS (do zabezpieczenia bezprzerwowej pracy systemu Calvert);
- dostawa i montaż oraz uruchomienie systemu zarządzającego oświetleniem nawigacyjnym;
- integracja na poziomie oprogramowania istniejącego systemu na kierunku 29 z budowanym w ramach tego zadania;
- lampy na podejściu 29 pozostają halogenowe, pozostałe wykonać w technologii LED.
Warto przypomnieć, że lipcu i sierpniu 2020, 17. Terenowy Oddział Lotniskowy rozpisał przetargi na pierwszy etap prac modernizacyjnych 21. BLT dla potrzeb samolotu wielozadaniowego. W lutym 2021, w drugim podejściu, zawarto stosowną umowę ze spółką ZEUS. Obecnie, w 21 BLT. stacjonuje 12 jednomiejscowych samolotów myśliwsko-bombowych Su-22M4 i 6 dwumiejscowych szkolnych Su-22M3K, które mają zostać całkowicie wycofane z eksploatacji w 2025.