W piątek, 20 czerwca 2025, Komenda Główna Policji (KGP) opublikowała informację z uruchomienia postępowania przetargowego prowadzonego procedurą otwartą na dostawę partii 50 policyjnych pojazdów oznakowanych typu pick-up z opcją na 10 kolejnych.
Isuzu D-MAX w polskiej Policji / Zdjęcia: Policja
Termin składania wniosków o udział w postępowaniu minie 21 lipca 2025 o godz. 09.30. Kryteriami wyboru oferty będą cena brutto (60%), współczynnik masy pojazdu bazowego gotowego do jazdy do maksymalnej mocy netto silnika (20%), pojemność skokowa silnika w cm sześc. (10%), przednie światła przeciwmgłowe spełniające wymagania określone w Regulaminie 149 EKG ONZ i posiadające oznaczenie homologacyjne F3 (2%), czujniki parkowania z przodu oraz z tyłu pojazdu z sygnalizacją wizualną i akustyczną (2%) oraz automatyczna skrzynia biegów (6%). Umowa ma zostać zrealizowana w 4 miesiące od daty jej zawarcia.
W ostatnich latach polska Policja nabywa pojazdy typu pick-up marki Isuzu D-MAX. 24 marca br. informowano o odbiorze najnowszej partii 34 egzemplarzy, które trafiły do Oddziałów Prewencji Policji. Łącznie dostarczono około 83 egzemplarze.
W roku 2024 w Biurze Logistyki Policji KGP została podpisana umowa na dostawę 34 oznakowanych pojazdów osobowo terenowych, a w lutym oraz marcu br. nastąpiła jej realizacja. Dzięki wyposażeniu w atrybuty pojazdu uprzywilejowanego, specjalistyczne okratowanie szyb, są one przystosowane zarówno do działań polegających na przywracaniu naruszonego ładu i porządku publicznego oraz zabezpieczeniu imprez masowych i sportowych. Radiowozy z pewnością poradzą sobie również w trudnych warunkach terenowych np. podczas prowadzenia poszukiwań osób zaginionych, służb pełnionych w rejonach przygranicznych, a także w sytuacjach nadzwyczajnych – chociażby takich jak ubiegłoroczna powódź.
Isuzu D-MAX to pojazd oznakowany o mocy 120 kW, wyposażony w silnik wysokoprężny o pojemności skokowej 1898 cm3, automatyczną skrzynię biegów, liczne systemy bezpieczeństwa, jak np. LDWS (ostrzeganie przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu), LDP (zapobieganie opuszczenia pasa ruchu), ESS (ostrzeganie o awaryjnym hamowaniu), ABS (system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania), EDB (elektroniczny rozkład siły hamowania), BA (wspomaganie nagłego hamowania), ESC (system stabilizacji toru jazdy), TSC (system kontroli trakcji), FWC (ostrzeganie przed kolizją z przodu pojazdu), HSA (system wspomagania ruszania pod górę), AA (asystent skupienia kierowcy). Dodatkowo wyposażony jest w poduszki powietrzne czołowe kierowcy i pasażera, poduszki powietrzne boczne w fotelach dla kierowcy i pasażera, poduszkę kolanową dla kierowcy, poduszki kurtynowe, tylne czujniki parkowania z wizualizacją odległości na wyświetlaczu komputera pokładowego, a także przednie czujniki parkowania. Pojazd pozwala na przewóz 5 osób, w tym kierowcy. Dodatkowo radiowozy mają przestronną przestrzeń ładunkową, która ułatwia transport, niezbędnego do wykonywania zadań służbowych, sprzętu.
Wcześniej do Policji trafiały także pojazdy marki Ford Ranger, choć dokładna liczba nie została podana – szacuje się że jest ich kilkanaście.