Ministerstwo Obrony Belgii poinformowało o wstrzymaniu eksploatacji pojazdów wielozadaniowych Iveco LMV Lynx z powodu pęknięć podwozi. Decyzję podjęło dowództwo sił zbrojnych (Defensie) po zapoznaniu się z wynikami raportu z rutynowych kontroli stanu technicznego pojazdów. Czasowy zakaz dotyczy 120 LMV z dodatkowych opancerzeniem i uzbrojeniem spośród 439 pozostających w służbie.
 Nie wiadomo jeszcze jakiej liczby pojazdów LMV Lynx dotyczy problem pękających podwozi, dlatego profilaktycznie wszystkie warianty RPK i SPS, pośród których wykryto nieprawidłowości, zostało czasowo wyłączonych z eksploatacji / Zdjęcie: Ministerstwo Obrony Belgii

Nie wiadomo jeszcze jakiej liczby pojazdów LMV Lynx dotyczy problem pękających podwozi, dlatego profilaktycznie wszystkie warianty RPK i SPS, pośród których wykryto nieprawidłowości, zostało czasowo wyłączonych z eksploatacji / Zdjęcie: Ministerstwo Obrony Belgii

Pojazdy wyłączone z eksploatacji to warianty RPK (Removable Protection Kits) z wymiennym opancerzeniem dodatkowym oraz SPS (Self-Protection System) ze zdalnie sterowanymi modułami uzbrojenia (zsmu) z 7,62-mm karabinami maszynowymi. Decyzja nastąpiła po rekomendacji Dyrekcji Generalnej ds. Zasobów Materialnych (DGMR). Co ciekawe 29 pojazdów, których dotyczy zakaz, jest rozmieszczonych poza granicami kraju na misjach i na ćwiczeniach międzynarodowych (m.in. w Mali), a 26 jest wykorzystywanych w zakresie ochrony baz lotniczych na terytorium Belgii. 319 pozostałych pojazdów, które nie są wyposażone w moduły dodatkowego opancerzenia, dalej realizuje swoje zadania (Holandia zamawia Iveco LMV 2, 2019-08-23).

Podczas rutynowych inspekcji wykryto pęknięcia niektórych elementów podwozi wersji RPK i SPS, dlatego będzie niezbędny całkowity demontaż nadwozi w celu rozpoczęcia napraw. Nie wiadomo ile dokładnie pojazdów będzie wymagać napraw, dlatego rozpoczęto szczegółowe badania struktur podwozi za pomocą skanerów rentgenowskich (Kolejne FN ARROWS 300 dla Belgii, 2018-11-27).

Ministerstwo Obrony Belgii zamówiło początkowo 620 włoskich pojazdów dla wojsk lądowych (Landcomponent) 29 lipca 2005, a dostawy rozpoczęły się dwa lata później. Początkowo były to nieopancerzone pojazdy ogólnego przeznaczenia MPPV (Multi Purpose Protected Vehicle). Później część z nich została dopancerzona i otrzymały lekkie uzbrojenie pokładowe. Istnieje także specjalny wariant sanitarny.