Przejdź do serwisu tematycznego

Trzy nowe Embraer E195-E2 we flocie PLL LOT

PLL LOT pozyskają trzy nowe samoloty Embraer 195-E2 od amerykańskiego leasingodawcy Azorra. Nowe Embraery dołączą do floty narodowego przewoźnika między końcem lipca a III kwartałem tego roku.

We wtorek, 7 maja 2024, Polskie Linie Lotnicze LOT poinformowały, że pozyskają trzy nowe samoloty Embraer 195-E2 od amerykańskiego leasingodawcy Azorra. Nowe Embraery dołączą do floty narodowego przewoźnika między końcem lipca a III kwartałem tego roku. Polskie Linie Lotnicze LOT w marcu 2004 r. zostały pierwszym operatorem pierwszego E-Jeta od Embraera.

Grafika: PLL LOT

Polskie Linie Lotnicze LOT powiększą flotę o samoloty typu Embraer E195-E2. Pierwszy z trzech leasingowanych od spółki Azorra E195-E2 zostanie dostarczony do końca lipca, a ostatni w III kwartale tego roku. Polski przewoźnik zwiększy w ten sposób swoje możliwości operacyjne i umożliwi rozbudowę siatki połączeń. Dołączenie do floty wąskokadłubowej nowej generacji samolotów, o 25% bardziej wydajnych, potwierdza zaangażowanie LOT-u w zrównoważony rozwój.

W nowych samolotach PLL LOT zaoferuje pasażerom przestronną i wygodną kabinę w lubianym przez pasażerów układzie 2-2 ze 136 miejscami.

Z satysfakcją ogłaszamy dziś nabycie trzech najnowocześniejszych samolotów Embraer E195-E2. To wzmocnienie naszej floty świadczy nie tylko o naszym rosnącym zaangażowaniu w zrównoważone lotnictwo, ale także jest przejawem naszego partnerstwa z Embraerem od czasu wprowadzenia pierwszego E-jeta w 2004 roku. Dzięki komfortowi podróżowania i wydajności Embraerów nowej generacji wzmocnimy naszą siatkę połączeń, przede wszystkim wprowadzając dodatkowe częstotliwości na wybranych kierunkach – powiedział Michał Fijoł, prezes zarządu PLL LOT.

LOT jest pionierem, który pierwszy wprowadził na rynek samoloty E-Jet i choć od tego czasu 90 linii lotniczych użytkowało te samoloty – pierwszy jest zawsze wyjątkowy. Wprowadzenie E2 do floty PLL LOT to ważny moment dla Embraera. Świętujemy właśnie 20 rocznicę programu E-Jet i naszą 25-letnią współpracę z polskim flagowym przewoźnikiem – pierwszym samolotem Embraer dostarczonym do LOT-u był ERJ145 w 1999 roku. Liczymy również na dalszą współpracę z PLL LOT, w tym na nowe możliwości dla E2 – najbardziej paliwooszczędnego, najcichszego i najbardziej ekonomicznego w eksploatacji odrzutowca w segmencie małych samolotów wąskokadłubowych – powiedział Arjan Meijer, Prezes i Dyrektor Generalny Embraer Commercial Aviation.

Jako dotychczasowy partner LOT-u, jesteśmy dumni, że możemy wspierać go w strategicznym rozwoju i obsłudze jednej z najmłodszych flot w Europie. Nowe samoloty E195-E2 z naszego portfolio gwarantują wyraźne korzyści, takie jak mniejsze spalanie paliwa, niższe emisje dwutlenku węgla i koszty operacyjne, przy jednoczesnym zwiększeniu komfortu dla pasażerów. Dziękujemy firmom Embraer i Pratt & Whitney za ich nieprzerwaną współpracę, dzięki której poszerzamy bazę klientów E2 – powiedział John Evans, dyrektor wykonawczy i założyciel Azorra.

PLL LOT były pierwszym użytkownikiem nowego E-Jeta w 2004 roku. Pierwszy rejs, 17 marca 2004 roku, został wykonany przez Embraera 170 z Warszawy do Wiednia. 520-kilometrowy lot trwał 85 minut i zapoczątkował niezwykły sukces nowej rodziny samolotów Embraer. Tysiąc osiemsetny E-Jet w programie, E190-E2, został ostatnio dostarczony do klienta na Bliskim Wschodzie.

Obecnie LOT posiada flotę 43 E-Jetów, co czyni go jednym z największych operatorów Embraerów w Europie. Do tej pory flota E-Jetów LOT-u pokonała 850 milionów kilometrów, ponad 1,4 miliona godzin lotu i przewiozła ponad 60 milionów pasażerów – prawie dwa razy więcej niż wynosi populacja Polski.

Zdjęcie: Ministerstwo Aktywów Państwowych

Kolejne samoloty dla PLL LOT

W piątek, 15 marca 2024, Ministerstwo Aktywów Państwowych informowało, że wiceminister Jacek Bartmiński spotkał się z João Pedro Tabordą, wiceprezesem spółki Embraer oraz Johanem Pelissierem, wiceprezesem Airbusa na Europę.

Rozmowy wiceministra, w którego nadzorze znajdują się Polskie Linie Lotnicze LOT dotyczyły określenia potencjalnych obszarów współpracy ww. firm ze spółkami Skarbu Państwa, będącymi w nadzorze MAP. Po kryzysie wywołanym pandemią oraz wojną w Ukrainie LOT odbudowuje bowiem swoją pozycję na rynku i realizuje strategię dalszego rozwoju oraz wzrostu skali działalności.

Aktualnie PLL LOT ma flotę 75 samolotów, na którą składają się maszyny Embraera (ponad połowa floty) oraz samoloty Boeing (B737 i B787). Jedną z podstaw realizacji założeń strategii spółki jest zabezpieczenie nawet 110 samolotów do 2028 roku. Dlatego też spółka prowadzi aktywny dialog z producentami samolotów. Stoi bowiem przed podjęciem strategicznej decyzji czy w segmencie regionalnym kontynuować współpracę z obecnym dostawcą maszyn (Embraer), czy przejść na konkurencyjną platformę (Airbus).

W najbliższym czasie spółka zamierza wysłać zapytanie ofertowe na pozyskanie 84 samolotów regionalnych do dwóch producentów, którzy mają w ofercie maszyny spełniające wymagania. Chodzi właśnie o Embraera oraz Airbusa i tego właśnie dotyczyły rozmowy w MAP.

Na podstawie informacji prasowych

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

X