28 sierpnia 2018 roku Polska Grupa Zbrojeniowa  i Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego PZL-Kalisz  oraz amerykańska United Technologies Corp. i Pratt&Whitney Rzeszów, podpisały list intencyjny (Memorandum of Understanding) w sprawie nabycia przez PGZ Zakładu Napędów Lotniczych z Rzeszowa. 

Polska Grupa Zbrojeniowa przejmując rzeszowski  Zakład Napędów Lotniczych, odpowiadający za dostawy części i remonty silników lotniczych, chce  zwiększyć kontrolę nad łańcuchem dostaw dla Sił Zbrojnych RP / Zdjęcie: Jakub Link-Lenczowski

Polska Grupa Zbrojeniowa przejmując rzeszowski Zakład Napędów Lotniczych, odpowiadający za dostawy części i remonty silników lotniczych, chce zwiększyć kontrolę nad łańcuchem dostaw dla Sił Zbrojnych RP / Zdjęcie: Jakub Link-Lenczowski

Będąca częścią amerykańskiego koncernu United Technologies spółka Pratt&Whitney Rzeszów zajmuje się między innymi produkcją silników i przekładni wykorzystywanych w śmigłowcach Mi-2 i W-3 Sokół oraz samolotach M28 Bryza. Finalizacja transakcji oznaczać będzie odkupienie przez Skarb Państwa części majątku sprywatyzowanych w 2002 roku zakładów lotniczych. 

PGZ po przejęciu kontroli nad Zakładem Napędów Lotniczych z Rzeszowa planuje operacyjne powiązać go ze spółką WSK PZL-Kalisz. Ma to pozwolić na uproszczenie i kontrolowanie łańcucha dostaw części dla statków powietrznych wykorzystywanych przez Siły Zbrojne RP. 

Zakład Napędów Lotniczych odpowiada za dostawy części i wykonywania remontów silników i śmigłowców W-3 Sokół (produkowanych w PZL-Świdnik), śmigłowców Mi-2 (serwisowanych w spółce NAVCOM Systems S.C., a produkowanych wcześniej w PZL-Świdnik) oraz samolotów M28 Bryza (produkowanych w PZL-Mielec). 

WSK PZL-Kalisz jest producentem lotniczych silników tłokowych i poddostawcą elementów dla przejmowanego zakładu w Rzeszowie. Produkuje też części do innych urządzeń wytwarzanych na eksport w Pratt&Whitney Rzeszów.