Jeżeli tylko dojdą do skutku targi zbrojeniowe w Kielcach to oczywiście Polska Grupa Zbrojeniowa zaangażuje się w to przedsięwzięcie – powiedział podczas czwartkowej (09.07.) wizyty w skarżyskim Mesko Premier Mateusz Morawiecki.

Polska Grupa Zbrojeniowa ma wziąć udział w MSPO 2020 / Zdjęcie: Jakub Link-Lenczowski, MILMAG

Polska Grupa Zbrojeniowa ma wziąć udział w MSPO 2020 / Zdjęcie: Jakub Link-Lenczowski, MILMAG

– Wiem, że trwają ostatnie analizy dotyczące warunków sanitarnych, aby impreza była bezpieczna. Jeżeli te targi odbędą się to PGZ będzie głównym partnerem, tak jak to było w przeszłości. Chcę rozwiać wszelkie wątpliwości co do tego – dodał szef  rządu  w wywiadzie dla Radia Kielce.

– Trwają intensywne przygotowania do MSPO, które odbędzie się zgodnie z obowiązującym reżimem sanitarnym od 8 do 11 września 2020 – potwierdza prezes zarządu Targów Kielce Andrzej Mochoń – Mamy już wiele zgłoszeń udziału od firm polskich i zagranicznych. Pismo z potwierdzeniem udziału kraju wiodącego przysłał ambasador Wielkiej Brytanii. 

Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego jest trzecią wystawą przemysłu obronnego w Europie, po targach w Paryżu i Londynie. W tym roku z powodu pandemii koronawirusa nie odbyło się żadne wydarzenie branży, w tym targi Eurosatory 2020.

– Słowa pana premiera w skarżyskim Mesko to jest bardzo dobra informacja dla rodzimej „zbrojeniówki”, regionu świętokrzyskiego i miasta, oczywiście także dla nas – uważa prezes Andrzej Mochoń. – Od 28 lat pracujemy nad promocją polskiego przemysłu obronnego, uczestnicząc w budowaniu wizerunku Polski na arenie międzynarodowej jako wiarygodnego partnera biznesowego. Cieszę się, że w tym roku także będzie to możliwe. To także impuls dla całej branży targowej, by udział w targach stał się jak dotychczas elementem ożywienia gospodarczego.

Poprzednia edycja MSPO zgromadziła 610 przedsiębiorstw z 31 krajów, w tym 303 producentów polskich. Targi odwiedziło 58 delegacji z 49 państw. W kieleckim ośrodku pojawiło się 30,5 tys. gości ze świata, w tym 13 tys. podczas towarzyszącego wystawie Dnia Otwartego. Partnerem Strategicznym wydarzenia od 2016 jest Polska Grupa Zbrojeniowa.