Podczas paryskich targów zadebiutował demonstrator technologii gąsienicowego, pływającego transportera opancerzonego APVT (Amphibious Protected Vehicle Tracked), opracowany przez niemiecki koncern KMW (Krauss-Maffei Wegmann). Niecodzienną cechą pojazdu jest hydrodynamiczne ukształtowanie tylnej części kadłuba, która podczas pływania staje się dziobem zapewniając wysoką manewrowość.

Tylna część kadłuba, o hydrodynamicznym profilu, w wodzie staje się dziobem pojazdu. Wysuwany falochron i posadowione na górze stanowisko sternika ułatwiają kierowanie pojazdem

Tylna część kadłuba, o hydrodynamicznym profilu, w wodzie staje się dziobem pojazdu. Wysuwany falochron i posadowione na górze stanowisko sternika ułatwiają kierowanie pojazdem

Pozycja kierowcy w pojeździe zmienia się w zależności od trybu poruszania się. Podczas jazdy terenowej znajduje stanowisko nisko z przodu kadłuba, natomiast podczas pływania przenosi się do tyłu, aby mieć lepszą widoczność. Uruchamia wówczas napęd strumieniowy, którego pędniki znajdują się w wewnątrz kadłuba. Rampa desantowa znajduje się w tylnej części. Powyżej umieszczono wysuwany falochron. Załoga składa się z dwóch osób, dowódcy i kierowcy, ponadto można transportować ośmiu żołnierzy desantu.

Przednia sekcja kadłuba APTV została mocno opancerzona, chroniąc stanowiska kierowcy i dowódcy pojazdu / Zdjęcia: Remigiusz Wilk

Przednia sekcja kadłuba APTV została mocno opancerzona, chroniąc stanowiska kierowcy i dowódcy pojazdu / Zdjęcia: Remigiusz Wilk

APVT ma 9,46 m długości, 3 m szerokości i 2,7 m wysokości. Masa własna wynosi około 25 t (klasa MLC 30 dla podwozia 6-osiowego), całkowita 31 t, natomiast ładowność 5 t. Silnik diesla, umieszczony centralnie, o mocy 816 KM (600 kW) zapewnia prędkość maksymalną na lądzie do 70 km/h i 13,2 km/h w wodzie. Zasięg wynosi, odpowiednio, około 550 i 54 km. Pojazd może pokonywać rowy o szerokości 2,5 m i przeszkody terenowe o wysokości 0,8 m. Zastosowano hydropneumatyczne, rozdzielne zawieszenie. Takie rozwiązanie wraz z segmentowanymi gąsienicami z gumowymi nakładkami, zapewnia redukcję hałasu i wzrost komfortu jazdy.

Transporter został wyposażony w pomocniczą jednostkę zasilającą (APU), system ochrony przed zagrożeniami NBC (nuclear, biological, chemical) i klimatyzację o mocy 17/20 kW. Na APVT posadowiono zdalnie sterowany moduł uzbrojenia (zsmu) KMW RCWS 200+, który może być uzbrojony w 20-mm armatę automatyczną, 7,62/12,7-mm karabin maszynowy i 40-mm wyrzutnię granatów dymnych. Niewykluczona jest możliwość montażu innego zsmu z uzbrojeniem większego kalibru.

Według przedstawicieli KMW, demonstrator APVT przeszedł w maju 2018 pomyślne testy fabryczne. Transporter może zostać skonfigurowany jako pływający pojazd ewakuacji medycznej lub wóz zabezpieczenia technicznego. Projekt, całkowicie sfinansowany ze środków koncernu, powstaje z myślą o eksporcie do państw Azji Południowo-Wschodniej (prawdopodobnie Indonezji).