Na początku października Departament Obrony USA podpisa ze spółką Boeing umowę o wartości 2,6 mld USD (10,27 mld zł) na rozpoczęcie V serii produkcyjnej powietrznych tankowców KC-46A Pegasus. Umowa obejmuje dostawę 15 samolotów dla Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych (US Air Force, USAF), a dzięki niej łączny portfel zamówień na Pegasusy wynosi obecnie 67 egzemplarzy.
 Boeing planuje zbudować dla USAF łącznie 179 tankowców nowej generacji w ramach programu KC-X / Zdjęcie: USAF

Boeing planuje zbudować dla USAF łącznie 179 tankowców nowej generacji w ramach programu KC-X / Zdjęcie: USAF

Umowa obejmuje dostawę także dwóch zapasowych silników turbowentylatorowych dwuprzepływowych Pratt & Whitney PW4062, pięciu podskrzydłowych zasobników RP-910E-75 Wing Aerial Refueling Pod (WARP) do giętkich przewodów tankujących, pakiet części zamiennych oraz wsparcie obsługowe i logistyczne. Dostawy zakończą się do marca 2023.

Boeing otrzymał zamówienia na pierwszą i drugą serię produkcyjną, obejmującą odpowiednio 7 i 12 samolotów KC-46A, w sierpniu 2016. Trzecia partia na 15 egzemplarzy została zamówiona w styczniu 2017, natomiast czwarta, obejmująca 18 tankowców – we wrześniu 2018. Pierwszy samolot został przekazany do bazy lotniczej McConnell w Wichita w stanie Kansas, gdzie stacjonuje 22. Skrzydło Tankowania Powietrznego 10 stycznia 2019. Drugą bazą macierzystą została Altus w Oklahomie, gdzie trafiły do 56. Eskadry Tankowania Powietrznego 8 lutego 2019. Jak dotąd przekazano odbiorcy 19 samolotów (Pierwszy KC-46A Pegasus w USAF, 2019-01-12).

Nierozwiązana pozostaje natomiast kwestia wstrzymania lotów z ładunkami cargo i fotelami pasażerskimi, w związku zagrożeniem samoczynnego odblokowania mocowań zabezpieczających na pokładzie głównym. Decyzja została ogłoszona przez Departament Obrony 13 września, gdyż podczas kilkunastu lotów próbnych odnotowano odblokowanie się mocowań. KC-46A jest zdolny do transportu 114 pasażerów lub 18 palet HCU-6/E (463L Master Pallet). Nie przeprowadzono także jeszcze certyfikacji podskrzydłowych zasobników WARP.

17 września poinformowano z kolei o rozpoczęciu montażu pierwszego z dwóch zamówionych samolotów dla Powietrznych Sił Samoobrony Japonii (Kōkū Jieitai), które staną się pierwszym użytkownikiem eksportowym KC-46. Docelowo Tokio chce zamówić cztery samoloty tego typu. W ostatnim czasie na zakup KC-46 zdecydował się Izrael, a zainteresowanie zakupem wyraziły Zjednoczone Emiraty Arabskie. Potencjalnymi zainteresowanymi mogą być także Malezja i  Indonezja, gdzie Boeing prowadzi działania marketingowe (KC-46A dla Izraela, 2019-07-15; ZEA zainteresowane KC-46A, 2019-06-01).