Przejdź do serwisu tematycznego

Parasnake dostarczyła symulator do PWSZ w Chełmie

Spółka Parasnake Arkadiusz Szewczyk z Kielc dostarczyła symulatora lotu klasy FNPT II MCC do Centrum Lotniczego Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Chełmie.

27 grudnia br. spółka Parasnake Arkadiusz Szewczyk poinformowała o zrealizowaniu dostawy symulatora lotu klasy FNPT II MCC do Centrum Lotniczego Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej (PWSZ) w Chełmie. Zgodnie z informacją w mediach społecznościowych, spółka z Kielc dostarczyła i zainstalowała przed 24 grudnia urządzenie hiszpańskiego producenta Entrenadores Olarte (Entrol) w Centrum Studiów Inżynierskich PWSZ w Chełmie.

Spółka Parasnake Arkadiusz Szewczyk z Kielc dostarczyła symulatora lotu klasy FNPT II MCC do Centrum Lotniczego Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Chełmie / Zdjęcie: Parasnake 

Postępowanie przetargowe prowadzone procedurą otwartą w sprawie dostawy fabrycznie nowego urządzenia treningowego klasy FNPT II MCC służącego do symulacji lotu samolotów w modułach SEP, MEP i MET zostało publikowane 25 października br. Kryteriami wyboru oferty były cena (60%) i okres gwarancji (40%). Budżet zamówienia wynosił 1,9 mln zł brutto.

Otwarcie ofert nastąpiło 24 listopada o godz. 12.30. Oferty złożyły: spółka GB Aircraft z Warszawy o wartości 1 879 925,85 zł z 48-miesięczną gwarancją oraz konsorcjum spółek Parasnake Arkadiusz Szewczyk z Kielc i Entrenadores Olarte z Madrytu o wartości 1 681 410 zł z 48-miesięczną gwarancją. 30 listopada została wybrana oferta nr 2, która uzyskała 100 pkt.

Zgodnie z wymogami zamawiającego, dostarczony symulator musiał zapewnić szkolenie w zakresie do PPL(A), CPL(A), IR/SE, IR/ME, MCC/JOC/APS MCC oraz wykonywanie podejść PBN oraz spełniać wymagania EASA CS-FSTD(A) FNPT II. Wymagano, aby urządzenie zainstalowano w pomieszczeniu o wymiarach: 10,1 m długości x 3,3 m wysokości i 5,15 m szerokości.

Wymagano, aby podzespoły urządzenia były wyprodukowane przynajmniej w 2020 jako fabrycznie nowe i zapewniały minimalny czas eksploatacji wynoszący 10 lat i/lub 15 000 godzin pracy, a także rejestrację każdego szkolenia. Zamawiający wymagał kabiny modułowej (dopuszczalna była zamknięta) z pełnym odwzorowaniem kokpitu samolotu klasy SEP(L), MEP(L) i Jet MCC/JOC/APS MCC, która miała odzwierciedlać charakterystyki pilotażowe (stateczności, sterowności, przeciągnięcia) wyżej wymienionych statków.

W kabinie miały znaleźć się co najmniej trzy projektory o rozdzielczości min. Full HD oraz ekran cylindryczny o zakresie wyświetlania min. 200 stopni w poziomie i 40 w pionie o głębi kolorów wynoszącej min. 24 bity. Symulator miał odwzorowywać dane oparte na obrazie satelitarnym o teksturze min. 15 m/pix lotnisk Warszawa-Okęcie i Depułtycze Królewskie. Wymagano, aby symulator odwzorowywał 2-osiowy autopilot z możliwości symulacji typu lotu NAV, VNAV, HGD, NAV, FLC, ALT, CHG, APPR, YD, IAS, A/THR i V/S.

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

X