Pod koniec grudnia południowokoreańska spółka Hyundai Rotem poinformowała, że Ministerstwo Obrony Republiki Korei złożyło zamówienia na nieujawnioną liczbę kolejnych zmodernizowanych czołgów K1E1 i nowo opracowanych bojowych wozów inżynieryjnych K600 CEV (Combat Engineer Vehicle) (Produkcja K2 Black Panther wznowiona, 2019-05-29).
K1E1 jest uzbrojony w 105-mm armatę KM68A1, a zapas amunicji wynosi 47 sztuk. Uzbrojeniem dodatkowym są sprzężony 7,62-mm czołgowy karabin maszynowy M60E2, a także umieszczone na wieży 12,7-mm wielkokalibrowy karabin maszynowy i 7,62-mm karabin maszynowy / Zdjęcie: Daehanminguk Yuk-gun
Pierwsza z umów, o wartości 68,7 mld KRW (226,393 mln zł), jest trzecim z kolei zamówieniem, począwszy od grudnia 2013, na modernizację czołgów K1/K1 PIP. Pierwszy zmodernizowany pojazd został zaprezentowany 7 lipca 2014. Wszystkie K1, łącznie 1027 wozów wyprodukowanych i dostarczonych w latach 1985-1998 dla koreańskiej armii (Daehanminguk Yuk-gun), ma zostać zmodernizowanych do 2026.
Zakres modyfikacji pozwoli na ujednolicenie wyposażenie czołgów K1 ze zmodernizowanymi w latach 2008-2010 czołgami K1A2. Jednostki pancerne Daehanminguk Yuk-gun otrzymały 484 wozy tej wersji powstałe w oparciu o budowane od 1999 czołgi K1A1. K1E1 otrzymały równoważny system identyfikacji swój-obcy, cyfrowy system zarządzania walką oraz przednie i tylne kamery, poprawiające świadomość sytuacyjną załogi.
Druga umowa o wartości 174,3 mld KRW (574,386 mln zł) dotyczy uruchomienia produkcji seryjnej i dostawy nieokreślonej liczby bojowych wozów inżynieryjnych K600 CEV, opracowanych w ramach programu KCEV (Korean Combat Engineer Vehicle). Prace badawczo-rozwojowe zakończono w czerwcu 2018 i zbudowano dwa prototypy, które zostały poddane testom. Zgodnie z planami produkcja małoseryjna miała rozpocząć się do końca 2019. Zgodnie z warunkami umowy, dostawy rozpoczną się w 2020.
62-tonowy bojowy wóz inżynieryjny K600 CEV powstał w oparciu o podwozie czołgu K1A1/A2 z silnikiem wysokoprężnym o mocy 1200 KM i osiąga prędkość maksymalną 60 km/h / Zdjęcie: Hyundai Rotem
Załoga pojazdu, rozmieszczona w opancerzonej kabinie po lewej stronie, składa się z dwóch żołnierzy, kierowcy i dowódcy, siedzących jeden za drugim. Zaprojektowano go do neutralizacji i usuwania min lądowych, w tym przeciwczołgowych z zapalnikiem magnetycznym, na maksymalnej głębokości 0,3 m dzięki pełnowymiarowemu pługowi minowemu FWMP (Full Width Mine Plough). Pojazd wyposażono w podnośnik HLA (High Lift Adaptor), duplikator sygnatury magnetycznej MSD (Magnetic Signature Duplicator) oraz system oznaczania przeszkód OMS (Obstacle Marketing System). Wyposażenie specjalistyczne dostarczyła brytyjska spółka Pearson Engineering.
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.