Przejdź do serwisu tematycznego

FlyEye 3.0 dla Wojskowej Akademii Technicznej

Grupa WB dostarczyła dla Wojskowej Akademii Technicznej specjalny zestaw szkoleniowy z bezzałogowym statkiem latającym FlyEye 3.0

14 grudnia br. Wojskowa Akademia Techniczna im. Jarosława Dąbrowskiego (WAT) poinformowała o podpisaniu dwóch umów o łącznej wartości 1 260 162,60 zł netto (1 550 000 zł brutto) ze spółkami z WB Electronics (część Grupy WB) i Steeler Marcin Piasecki w ramach zestawu bezzałogowego statku rozpoznania powietrznego nowej generacji, obejmującego samolot oraz mobilne stanowisko kierowania (MON rozstrzygnęło studencki konkurs na bezzałogowce).

Grupa WB dostarczyła dla Wojskowej Akademii Technicznej specjalny zestaw szkoleniowy z bezzałogowym statkiem latającym FlyEye 3.0 / Zdjęcia: Grupa WB

Postępowanie w tej sprawie, realizowane procedurą otwartą, zostało ogłoszone 1 października br. Termin składania ofert minął 2 listopada, a realizacji zamówienia 30 listopada. Zamówienie podzielono na dwie części: dostawę bezzałogowca oraz mobilnego stanowiska kierowania, dla których budżet wynosił, odpowiednio, 1 300 000 zł brutto i 250 000 zł brutto (Bezzałogowce rozpoznawcze dla polskiej artylerii).

W części pierwszej kryteriami wyboru oferty były cena (60%) i gwarancja (40%). Jedyną ofertę złożyła spółka WB Electronics z Ożarowa Mazowieckiego i wyceniła ją na 1 024 011 zł netto (1 259 533,53 zł brutto). Umowa została zawarta 22 listopada.

Zgodnie z informacją uzyskaną przez Redakcję Magazynu Militarnego MILMAG w Grupie WB, przedmiotem zamówienia był bsl rozpoznawczy FlyEye 3.0. w zestawie w specjalnej konfiguracji dostosowanej do zamawiającego (innej, niż standardowy zestaw), obejmującej system szkoleniowy z dwiema stacjami kierowania, trenażem komputerowym, systemem łączności i zasilania, zestawem do przenoszenia i przechowywania, zestawem serwisowym i pakietem szkoleniowym. Zgodnie z uzyskaną informacją, zamówienie zostało już zrealizowane.

FlyEye 3.0 ma 3,6 m rozpiętości skrzydeł, 1,8 m długości i masę startową 12 kg, dzięki konstrukcji kompozytowej. Napędzany pojedynczym silnikiem elektrycznym rozpędza się do 60-120 km/h, na pułapie do 3,5 tys. m i ma zasięg do 50 km przy łączu radiowym i do 300 km, przy przemieszczeniu stacji kontroli i kierowania. Bezpilotowiec może znajdować się w powietrzu przez maksymalnie ponad 2,5 godziny.

W drugiej części postępowania na mobilne stanowisko kierowania, zamawiający otrzymał dwie oferty, a kryteriami wyboru były cena (60%), termin realizacji (20%), gwarancja na perforację pojazdu (10%) i gwarancja na części mechaniczne pojazdu (10%). Zwycięska oferta spółki Steeler Marcin Piasecki z Sokółki została wyceniona na 263 900 zł netto (324 597 zł brutto). Kontroferta spółki Flytronic (część Grupy WB) została odrzucona. Stosowna umowa ze zwycięzcą została zawarta 2 grudnia.

Przedmiotem zamówienia był pojazd w typie Bus o preferowanym kolorze szarym (metalicznym), dopuszczalnej masie całkowitej 3,5 t, z silnikiem o mocy 100 kW i maksymalnym momentem obrotowym min. 300 kN oraz o ładowności 1000 kg z zabudową do transportu zestawu z bezzałogowcem FlyEye 3.0 oraz do pełnienia roli stanowiska kierowania.

Sprawdź podobne tematy, które mogą Cię zainteresować

Komentarze

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.

Dodaj komentarz

X