22 lutego przedsiębiorstwo Bronco Combat Systems USA (BCS USA) zapowiedziało wprowadzenie na amerykański rynek lekkiego samolotu szturmowo-rozpoznawczego Bronco II. Nazwa nawiązuje do opracowanego na początku lat 1960. modelu North American Rockwell OV-10 Bronco.
Samolot rozpoznawczo-uderzeniowy BCS USA Bronco II powstał z myślą o amerykańskich siłach zbrojnych. Przedstawione przez przedsiębiorstwo wizualizacje przedstawiają go w barwach Korpusu Piechoty Morskiej (USMC) / Zdjęcia: BCS USA
Nowo utworzona spółka BCS USA zamierza zamerykanizować samolot i stworzyć dla niego lokalną bazę produkcyjną. Od strony prawnej samolot będzie wówczas traktowany jako pochodzący ze Stanów Zjednoczonych, dodatkowo integracja płatowca i systemów misji będzie następowała już w USA.
Integracją systemów uzbrojenia Bronco II ma zająć się amerykańska spółka Fulcrum Concepts, a sam projekt powstał w Aerospace Development Corporation. Produkcja samolotu ma odbywać się w oparciu o maszyny do szybkiego prototypowania, także metodą wytwarzania przyrostowego.
Konstrukcja Bronco II bazuje na południowoafrykańskim przeciwpartyzanckim i rozpoznawczym modelu AHRLAC (Advanced High-performance Reconnaissance Light AirCraft) w konfiguracji ze śmigłem pchającym. Został on oblatany 26 lipca 2014, a w wersji bojowej nosi lokalną nazwę Mwari.
Ivor Ichikowitz, dyrektor Paramount Group International, spółki wiodącej w AHRLAC Holdings, poinformował, że Bronco II ma być samolotem zaprojektowanym do prowadzenia działań szturmowych w konflikcie asymetrycznym. Dodał, że tego rodzaju misje wymagają platformy zdolnej do szybkiego wprowadzenia do walki, dostosowanej do szerokiego spektrum operacji – obserwacji i rozpoznania (ISR) oraz zdolności bliskiego wsparcia sił lądowych (CAS).
Bronco II ma zostać wyposażony w pełni zintegrowany, zautomatyzowany systemem wsparcia dowodzenia C4ISR. Producent zakłada, że dzięki sensorom i szerokiej gamie przenoszonego uzbrojenia samolot będzie zdolny do prowadzenia precyzyjnego ataku na cele naziemne. Bronco II ma mieć otwartą architekturę, umożliwiającą elastyczne wykorzystywanie go dla wielu misji.
Samolot ma otrzymać moduły wyposażenia i uzbrojenia, pozwalający na łatwe i szybkie konfigurowanie samolotu do misji. W ich skład wejdą pakiet sensorów, systemy komunikacji, uzbrojenie powietrze-ziemia, zestaw walki radioelektronicznej (WRE) i systemy planowania misji. Pozwoli to prowadzenie misji pozwalającej na wykrycie, śledzenie i eliminację przeciwnika (tzw. F3EA, Find/Fix/Finish/Exploit/Analyze) na odległych teatrach działań przez dłuższy czas przy mniejszym nakładzie logistycznym oraz minimalnej infrastrukturze.
Komentarze
Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.